אחד הנושאים הבוערים ביותר בפרוג לאחרונה בפרוג הינו- מרכזית הארזים.
כידוע- לפני מספר חדשים הוציאו את האטובוסים מירושלים לפריפריה מתוך העיר אל התחנה המרכזית החדשה.
מהלך זה גרם למרמור רב בקרב תושבי הפריפריה, תלונות רבות ומגוונות, טענות שונות ומשונות, אך למעשה לא נראה כי יש למישהו במשרד התחבורה כוונה לבטל את המסוף.
בתור תושבת הפריפריה כשלוש שנים, בעיר שבה האוטובוסים יצאו מירושלים הרבה הרבה לפני כולם, הריני להגיש לכם מספר טיפים בעניין.

1- קחו בחשבון כ40 דקות נסיעה למסוף מהיציאה מהבית
ההורים שלי גרים בבית ישראל. כאשר אנחנו יוצאים 30 דקות לפני הזמן אנחנו מגיעים לצומת רמות בשעת היציאה. אולם האוטובוס שלנו יוצא מגשר המיתרים ויש לו מספר דקות נסיעה עד לצומת (כ10 דקות), לכן כדי להגיע לארזים יש לצאת כ40 דקות לפני הזמן.

2- צמצמו חבילות ככל הניתן
כידוע התחבורה הציבורית בריכוזים החרדים בירושלים עונה על ההגדרה סעודה שאינה מפקת לבעליה, ובפרט בדרכים המובילות לרמות. מכיוון שכך עלינו להשתדל לצמצם חבילות התופסות מקום נוסף. כך לדוג'- אין צורך גם בתיק של העגלה וגם שקית עם ציוד- אוכל, שתיה, תעסוקה- לנסיעה. הכניסו הכל בתיק של העגלה. את האוכל שההורים שלחו איתכם שיהיה לכם- שימו במזוודה, הושיבו ילד נוסף ברגליים של התינוק, שימו חבילות מתחת לעגלה, הגיעו מראש עם המינימום הנדרש- בד"כ חלוק+ בגד למבוגר, ו2 בגדים +חלוק לילד מספיקים לשבת. מרבה נכסים מרבה דאגה למקום באוטובוס....

3- קחו תעסוקה זמינה למקרה שפספסתם את האוטובוס
מצב כואב במיוחד, ולחכות עם ילדים עייפים, רעבים ובעיקר- מ-שו-ע-מ-מים! רק יוסיף לכם קושי. קחו אוכל שתיה ותעסוקה מספקים. אני מקווה שבניגוד לתחנה בצומת רמות, שרותים יש בארזים...

4- בדקו תחנות חילופיות.
אולי קל יותר להגיע ליציאה מהעיר? אל תפסלו על הסף.

5- והעיקר- שמרו על מצב רוח טוב.
מה שעושה את חוויית הנסיעה הוא נקדת המבט שלכם. אם תגידו- אוף, רק יצא שבת וכבר צריך לרוץ לאוטובוס- ההרגשה תהיה אוף, אם תגידו- הספקנו גם את השבע ברכות של החופה וגם סיבוב וחצי בריקודים- ממש מושלם! ההרגשה תהיה הספקנו המון.

נסיעה טובה