"הטוב שבדיגיטל עוד לפנינו - הפרסום החרדי בקושי טעם מהפוטנציאל"
אחרי קילומטראז' מכובד על הכביש הסואן של עולם הפרסום הדיגיטלי, מנכ"ל סמארט קליק מוישי לוינגר, מי שהגדיר מחדש את הפרסום החרדי בדיגיטל, הוביל את משרדו לריברנדינג (מיתוג מחדש) עמוק ומשנה תודעה ומספק לנו הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של התהליך ומשתף בתובנות פורצות דרך
לדבר על המעבר של הציבור החרדי לאינטרנט, מרגיש קצת כמו לדבר על היום בו נפרדנו מהדיסקמן - משהו שקרה מזמן. למרות זאת, בחרנו לחזור לנקודת ההתחלה של התהליך, למי שהיה שם כשכל זה קרה, עוד לפני שהמילים "דיגיטל" ו"חרדי" הולחמו יחדיו וחדרו לתוך הלקסיקון הפנים מגזרי. מנכ"ל סמארט קליק מוישי היה מהראשונים שזיהו את המגמה והקים משרד פרסום ייעודי לקידום ושיווק עסקים במדיה הדיגיטלית החרדית ונחשב לחלוץ בעולם הפרסום החרדי הדיגיטלי מאז 2017. משרדו הפך עם השנים לאימפריה של ממש, המובילה את הקמפיינים הגדולים ביותר בזירת הפרסום החרדי הדיגיטלי במגזר, כאשר מבין לקוחותיו הבולטים נמנים מותגים מובילים כמו 'אושר עד', האוניברסיטה העברית, מכללות אורט, ידידי מד"א ישראל ועוד רבים.
"לומר היום שהחרדים נוכחים בדיגיטל זה אנדרסטייטמנט", מחווה לוינגר את דעתו בנושא עמו פתחנו. "כיום מרבית החברה החרדית נחשפת לתכנים בדיגיטל. הנתונים מדברים על לפחות 74 אחוז מקהל היעד של הפרסום החרדי עושים שימוש באינטרנט בצורה כזו או אחרת. אלא שלא די בתובנה הזאת לבדה כדי להבין איך פונים נכון לקהל החרדי. מדובר בקהל מורכב לפיצוח שנמצא במגוון מאוד רחב של מדיות, ותפקידנו הוא ללמוד היטב את הדרכים הנכונות לפנות אליו".
מוישי לוינגר מנכ''ל ובעלים של משרד הפרסום החרדי סמארט קליק
איך עושים את זה נכון?
מקליק לסמארט
תסביר לנו קצת על התהליך שעברתם. מדובר בתהליך התפקחות?
לוינגר מסביר כי השינוי המרכזי שהוביל לאותה התפתחות חל בעיקר בצורת החשיבה של המשרד. לשם כך הוא צולל איתנו לעומק החשיבה האסטרטגית שעומדת מאחורי ניהול הקמפיינים הגדולים: "סדרת הכלים שפיתחנו חושבת בצורה "משפכית". כלומר, אם אני אזרע היום זרע בצורה כזו שאכוון את הגולש פעם להוריד מדריכים, פעם אני אציע לו פודקאסט ופעם אחרת לקרוא תוכן מעניין, לאורך טווח הפרסום יהיה הרבה יותר אפקטיבי. כל גולש עובר סשן של קבלת החלטות בדרך לרכישה וזה דורש תהליך. צריך לחשוב כבר מהיום איזה כפתור יוביל אותו בעוד כמה חודשים להיות שותף וחלק מהמותג".
"עוד גיליתי על עצמי במהלך הריברנדינג שאני יותר פרסומאי מאשר סטטיסטיקאי", מסביר מזווית אישית. "גוגל ופייסבוק שינו את עולם הפרסום ובכלל זה עולם הפרסום החרדי וקראו תיגר על העולם הישן. זה הביא כמובן הרבה דברים טובים, כמו פרסום אפקטיבי ויעיל יותר, אבל גם שינה את התודעה של אנשים שחושבים רק על תוצאות מיידיות. הסוכנויות הקטנות משתמשות כל הזמן במוצר הזה שנקרא המרות, וכך קרה שהתמכרנו לזה וזו שגיאה, כי צריך פחות לנתח בצורה יבשה את הנתונים ולהבין שיש משמעות ליצירת החיבור האנושי למותג. אסור לשכוח את האלמנט הפרסומי בתוך הדיגיטל ולשים דגש על מסרים יותר חכמים, יותר רגישים, יותר מעמיקים, שירתמו את הגולשים. כי כגולש אני רוצה את המותג ולא את המבצע של אותו מותג. כשאני הצלחתי לחבר אותו למותג, הגעתי למטרה. אם תרצה - העברנו את המיקוד שלנו מהקליק אל הסמארט".
נשמע מרתק, מה זה אומר בפועל?
כעת הוא עובר לשרטט את כיצד עובד אותו משפך שיווקי: "בשלב הראשון אנו בונים תהליך יסודי של היכרות עם המותג המייצר העמקת קשר והזדהות עם הגולש. בשלב השני אנו עוברים לאסטרטגיה קריאטיבית וגם בניית אסטרטגיה דיגיטלית מעמיקה באמצעות שלל כלים, שזה כולל גם מדריכים או משחקונים מיוחדים שאנו בונים אצלנו במשרד וגם הפקת סרטונים מושקעים במידת הצורך. כך הלקוח מקבל גם מעטפת של מיתוג וגם אינגייג'מנט חרדי (מעורבות גולש) שבונים עבורו קהילה של לקוחות שהולכים איתו כברת דרך ארוכה. בסוף התהליך אנו עוברים לשלב של המרה, שזה השלב שבו הגולש משאיר פרטים או מבצע רכישה. המשפך בנוי בצורה כזו שאסטרטגיית ההמרה בנויה על אסטרטגיית התנועה שבנויה על אסטרטגיית המיתוג".
האם אתם פונים כיום גם לעסקים קטנים?
מה אתה מסביר ללקוח שמעוניין בפרסום בפרינט?
תסביר לנו איך האלמנטים בעיצוב הסמל שלכם ובסלוגן מביאים לידי ביטוי את הריברנדינג שעברתם?
"המיתוג שלנו מביא לידי ביטוי חדשנות ותחכום. אלו מלא ריבועים שיוצרים את השלם. כמו כן עברנו מ"שיווק חכם בעולם הדיגיטל" ל"מובילים מותגים בדיגיטל החרדי". זה למעשה תמצית השינוי. אנחנו מובילים את המותגים הגדולים ביותר להצלחה מקיפה וכוללת. זאת גישה שחושבת חכם - חושבת סמארט".
לסיום, מה החזון שלך לעולם הדיגיטל החרדי בעוד 10 שנים מהיום?
מוישי לוינגר מנכ''ל ובעלים של משרד הפרסום החרדי סמארט קליק