בס"ד

להרוויח כפול בגלל המלחמה


מה הכי עובד עכשיו לעסקים שמרוויחים עכשיו ומה פחות:

כל הסודות מאחורי הקלעים ליישום מיידי

אילו מוצרים למכור ואיך • נוסחה של ווינרים: איך לוקחים מוצר קיים והופכים אותו לסופר נמכר בזמן מלחמה •

איפה טמונות הזדמנויות שאסור לפספס דווקא עכשיו • מתי והאם להוריד מחירים •

איך לא לצאת מגוחכים בפרסום
תודעת קרב של מנצחים



מאת @אסתי נוסבאום, מייסדת ומנכ"לית ב BIG ISSUE, משרד פרסום ושיווק בין מגזרי

כבר עבר מספיק זמן מאז שמחת תורה במונחים של עסק וזה בדיוק הזמן לקחת פרספקטיבה לאחור

ובעיקר להתחיל לדחוף לעתיד רווחי יותר.
אין מה לאמר, מכל בחינה שהיא, שוב נזרקנו כולנו אל חוסר הוודאות.
אנחנו אפילו לא חושבים אותו דבר כמו שחשבנו ב 6/10.
כל הקלפים התערבבו מחדש.
אחרי ההלם והאבל, לכולנו היתה תקווה קטנה בלב שהפיצויים יעשו לנו את העבודה וכל הכיף של הקורונה אוטוטו חוזר.
אבל אז המציאות היכתה בכולנו.
כל החיובים ממשיכים לרדת כאילו כלום. חברות האשראי המשיכו לדאוג קצת יותר לכיס של עצמן מהכיס של הלקוחות.
המשכנתאות המשיכו לנגוס חזק בעו"ש (ואין מה להתרגש מההקפאה הזמנית, כי תשלמו עליה בריבית דריבית).
והפיות שהאכלנו עד היום, צריכים להמשיך לאכול. וזה עולה כסף, והרבה.
אפילו אילנה מהמחלקה העסקית (שם אמיתי) מלחיצה ושואלת אם הולך להיכנס משהו מתישהו ודי מחמיצה פנים על החריגה.
מלחמה או לא, אל תתעסקו איתה.
המתווה שכל כך חיכינו לו לא מבשר מדי הרבה טוב ו-זהו, אפשר להרגיש עד העצם את "אם אין אני לי מי לי".

2.jpg

אבל כמו שקורה תמיד, ההכרח הוא אבי ההמצאה והמשבר הוא אבי ההזדמנות.
מה שקרה בפועל, הוא שמי שהריח את ההזדמנות הרוויח ובענק, ראינו זאת במו עינינו המשתאות.
כל מה שזה דרש מהם, זה גמישות והנכונות לנצל את ההזמדנות שרק משברים יכולים לייצר.
שבועיים שלוש של הכנות והתאמות - והם עלו על הגל וגרפו רווחים מדהימים.
בדיוק כמוכם, הם היו מוכנים פיקס עם מוצרים וקמפיינים לאחרי החגים. אבל אחרי שישבנו איתם והראינו להם
את ההזדמנויות הנדירות שצצות דווקא בתקופות כאלו, הם הסכימו לחתוך מכאן ולהרחיב שם,
מה שממש לא קל רגשית, וכך גרפו אליהם נתח עצום מהשוק.
ד"ש מהקורונה...

זוכרים קורונה? טוב, זה היה במילניום הקודם, אבל כזה שיש מצב שאתם עוד יכולים לזכור.
אז, העסקים נחלקו לשניים: אלו שקרסו ואלו שמונפו. לא היה אמצע. אלו שקרסו לא הצליחו לשרוד את המשבר.
מכל מיני סיבות, הם לא הצליחו לעשות את האדפטציה הנכונה למצב. לא היו דיגיטליים מספיק,
לא פיתחו מוצרים ייחודיים לשעת חירום, התמכרו לפיצויים ולחופש וזה תפס אותם עם הלשון בחוץ.
אלו שמונפו היו אלו שיצאו מהר מההלם,
קלטו את הסיטואציה, ראו את הטווח הרחוק ועשו התאמות. הם יכלו להיות טכנופוביים דגולים
ועדיין הם עשו היכרות עם נפלאות הזום.
הם יכלו להיות "פריק קונטרול" ועדיין הם למדו להעסיק עובדים מרחוק במקום סתם לחל"ת אותם ולהחריב את העסק.
והצמיחה שלהם היתה אקספוננציאלית. פתאום הם הפכו ממקומיים לארציים, והפכו להיות מותגי על של התקופה -
מה שכמובן שימר אותם ככאלו עד עצם היום הזה.

נכון, קשה לנו כבעלי עסקים לצאת מאזור הנוחות.
אנחנו מעדיפים לחכות שהסיטואציה תתאים לנו מאשר שאנחנו נתאים את עצמנו אליה.
אבל מה שקורה זה שמהר מאד אנחנו מגלים שהסיטואציה לא מתאימה את עצמה אלינו ואז זה מאוחר מדי.
הטעויות מתחילות לקרות בזו אחר זו. המצב התזרימי לא נותן לחשוב בצלילות ומתפתחת לה ראיית מנהרה
שרק מבקשת לשרוד ולכסות את הבור.

הצעות גרועות, מחירים לא מתאימים, שיווק מביך ופרסום שמשדר מצוקה, פיטורין ושאר קטסטרופות.
לא חסרות כאלו בתקופות כמו זו שאנו נמצאים בה כעת.

עכשיו זו בדיוק נקודת הזמן בה אתם צריכים לבחון את עצמכם, באיזה צד של העסקים אתם תהיו.
האם תנהלו נכון את הסיטואציה ותגרפו רווחים בלי להתנצל?
זה בידיים שלכם. שעת המבחן היא עכשיו.
3.jpg
אז מהן ההזדמנויות הנדירות שיש עכשיו שחשוב לנצל מהר?
הנה בראשי פרקים:
  • אנשים שצמודים לעדכונים ולחדשות = פי 2 חשיפה
  • אנשים לומדים לתעדף מה חשוב להם עכשיו - ומה שחשוב - נרכש!
  • אנשים התנערו מדעות קדומות וזו הזדמנות לגרום להם לחשוב עליכם כאופציה
  • הרבה מהשחקנים בשוק שלכם יורדים מהמגרש מכל מיני סיבות ומשאירים לכם זירה פנויה
  • איש לא ירים גבה על שום דבר שתעשו - כי עכשיו הכל קביל. מלחמה. בעל הבית השתגע, אז גם לכם מותר אם צריך.​
  • חברות האשראי והבנקים גמישים יותר עכשיו - כדאי לנצל להשקעה חכמה בשיווק ולייצר ROI (החזר השקעה) שווה​
אז אם לסכם, כל מה שאתם צריכים זה להרים יוזמה, להכיר את המותג/מוצר שלכם לעוד קהלים ו"להסתנן"
עמוק לסדר העדיפויות של קהל היעד שלכם.
וכמובן, לעשות את זה חכם, הוגן, אמיתי ועם הרבה קורטוב של שליחות.
אבל המוצר שלי לא רלוונטי עכשיו לאף אחד...
שחררו את המיתוס הזה. המוצר שלכם מעניין הרבה יותר ממה שאתם חושבים, וכן – דווקא עכשיו.
יעידו על כך החשיפות הגבוהות, מספר ההקלקות והלידים שאנחנו רואים את זה בשטח יום יום.
הכל עניין של עלות מול תועלת. אם תצליחו לייצר תועלת מאד גבוהה ללקוח ולהעביר את זה נכון בשיווק ובפרסום שלכם,
אז היא גוברת על העלות. כמעט כל עלות.
ועכשיו בהרחבה, איך תעשו את זה הלכה למעשה
1. תנו לשוק לחנך אתכם, אל תחנכו אותו
חשוב להבין שרוב האנשים נמצאים בתודעת הישרדות כרגע. ככל שתיטיבו להפנים את זה,
כך תוכלו למכור הרבה יותר. בכלל, חינוך שוק תמיד יהיה האופציה הפחות מועדפת.
אבל עכשיו על אחת כמה וכמה.
אל תלכו בגדולות. זה לא הזמן למכירת מוצרי פרימיום לייפסטייל עם ליווי לכמה שנים.
לכו על מוצרים נגישים, של תקופות קצרות. תודעת הישרדות, זוכרים? תדברו בשפה הזו עכשיו.
זה גם יעזור לאנשים, גם יעבור להם טוב יותר בגרון, וגם יכניס לכם הרבה כסף נזיל. (מה רע?)
הכי הרבה תגלו שהם מתעניינים במוצר הפרימיום שלכם ואז – וולקאם. תמכרו אותו ובעוצמה.
2. הנה נוסחת הזהב למכירות בשעת חירום:
זה סוד שאתם חייבים לדעת ושהולך להעשיר לכם את הקופה:
לאחת הלקוחות שלנו היה קורס פרימיום בנישה של לקויות למידה פרמיום = יקר – 7,000 ומעלה).
  1. פירקנו את הקורס לגורמים.
  2. זיהינו קהל יעד נוסף שהקורס הזה לעזור לו דווקא עכשיו.
  3. הרכבנו חזרה את הקורס, הפעם רק עם פרקים שרלוונטיים גם לקהל שהיה עד עכשיו אבל גם לקהל החדש.
  4. הוספנו שירותים מתאימים ו-הופ, קיבלנו מוצר להיט במחיר נגיש שיכול להימכר עכשיו להמונים.
לא נשאיר אתכם במתח, התוצאות היו פנומנליות. כ 200 לידים ישירות למוצר (לא לוובינר או למוצר חינמי
כלומר לידים שרוצים לרכוש!) וכל זה בתוך שבועיים בלבד!
זה יכול להיות נכון גם לכם. קחו את המוצר שלכם, חפשו לו קהלים נוספים שיכולים ליהנות ממנו,
בצעו לו התאמות וצאו לדרך. זה ממש לא בשמים.
MxLk2mEzF7H9NIOzU61zTJUuNyPqNPKL3knSAc-RHBV9aKa0uu0KkyQkkv2inl-ipgAGG2Eeb3iUnyi1owuyNajJq89lc5Xhoei5kp_oxm0KZy4OZhC_Qd-RxjYCnPUnL_HwPHge2-9KF0Xng1km3g
3. הנה ביצת הזהב שלכם:
זו ההזדמנות שלכם להרחיב את קהל היעד שלכם. אחרי שפירקתם והרכבתם את המוצר, גילחתם את הרכיבים
הפחות רלוונטיים לתקופה, פתאום אתם עשויים לגלות שהמוצר בגירסתו החדשה מתאים לעוד קהלי יעד שמלכתחילה
לא חשבתם למכור להם!
פתאום הקורס לבניית אתרים לא מתאים רק לסנובים שמוכנים לשלם מחיר מלא ומבינים כבר מה זה לבנות אתר
וכמה חשוב לדעת להשתמש בכל הכלים.
פתאום גם מתחילים זה אופציה ומסתבר שיש כל כך הרבה כאלה.
וזה מבלי לנכות את המתקדמים שיכולים ליהנות מהקורס המלא.
פתאום החנות ספרים שמוכרת ביום יום עלילות או ספרי קודש, יכולה לפנות גם לקהלים נוספים
שמחפשים ספרים מאנשי מקצוע שיעזרו להם.
תחשבו כמה טריקי וכמה גאוני זה. זו הזדמנות אמיתית להתרחב, לגדול ולכבוש עוד פלחי שוק, על אחת כמה וכמה
כשהזירה שלכם פנויה מתחרות עכשיו יחסית.
4. כשהכל עוצר מלכת, זה הזמן להדביק את הקצב ולהפוך להיות ראשונים.
אני זוכרת בקורונה שחשבתי לעצמי איך אפשר לנצל את זה שיש לי מסכה על הפנים.
חשבתי על יישור שיניים וכל מיני תהליכים אסתטיים שלא הייתי חולמת לעשות בלי המסכה.
זה נכון לגמרי גם בעסק. עכשיו זה הזמן להתמתג מחדש, לשדרג, להשיק מוצר חדש, לספר מחדש את הסיפור שלכם,
למצב את עצמכם גבוה יותר ולהפוך לשחקנים המובילים בשוק.
אמרנו שאנשים עכשיו הרבה יותר פתוחים לשמוע למה שתספרו על עצמכם?
לכו לרשתות החברתיות של העסק אם ישנן, תרעננו את הפיד, תבקשו עדויות מלקוחות, תצלמו אותן, תשקיעו.
עסקים עושים את זה. קיבלנו לא מעט פניות כאלו של "בואו ננצל את זה שהעולם השתגע
וכשהקהל יפגוש בנו כשתהיה התאוששות – הוא יגלה אותנו גבוה על הסולם."
הקלפים מתערבבים מחדש וזה בדיוק הרגע לעשות את זה בלי שתצטרכו להתנצל על למה לא עשיתם את זה קודם.
זה הזמן להחליק את הדברים ואת ההחלטות החדשות שתקבלו, כי הכל עובר בגרון אחרי מה שעברנו.
עכשיו אף אחד לא שופט אתכם. הכל מתקבל על הדעת.
5. שיטת בעל הבית השתגע - לעסקים במצב תזרימי דחוק
לקוחה שלנו רצתה למלא באופן בהול יומן בפגישות טלפוניות. היא רצתה כסף ביד ומיד לפני שהאשראי ייחסם לה.
"אחר כך נראה מה הלאה", היא אמרה.
למרות שאני לא אוהבת את הגישה הזו, לגמרי הבנו את הסיטואציה וזרמנו איתה.
החלטנו על תכנית "בעל הבית השתגע", שזה פגישה ב 150 ₪ (בדיחה ממש),
יצקנו לפגישה הזו ערך מאד גבוה מיוחד לעכשיו עם
תכנית מפורטת של מה מקבלים בפגישה, הכנו דף מכירה, שיגרנו לאוויר – והופ.
הכסף הגיע. ביד ומיד.
היה קשה לסרב לערך שהצענו והיה קשה לסרב למחיר.
לפני שיצאנו למהלך החירום הזה, הלקוחה פחדה שזה יוציא אותה לא טוב. המחיר, הבהילות.
"תקשיבי מאמי, הכל עכשיו לגיטימי. העולם השתגע ובעל הבית השתגע.
במצב הזה כמעט כלום לא יוציא אותך רע.
להיפך, זה אפילו מוציא אותך מתחשבת בגלל המצב..."
במחיר הרגיל, אנשים יצטרכו "לחשוב על זה עוד קצת" ואת עוד רגע עם אשראי חסום."
כמובן שבקמפיין הפכנו את המחיר הזה לאדיבות של מנצחים.
היא יצאה מיליון דולר ואיש לא היה חולם שהיא רגע לפני קריסה.
וזה הרים אותה והכניס לה במיידי כמה אלפים טובים, מה שאיפשר לה לעלות חזרה על הגל.
אז כן, אל תתביישו. זה לא הזמן ולא נעים לי מת מזמן. אם המצב שלכם קשוח ודוחק באופן מוגזם,
מה שאסור תמיד – מותר עכשיו.
לכו על זה.
6. הגיע הזמן לחדור לאוכלוסיות חדשות.
תופעה מאד מעניינת שקורית עכשיו מה 7/10. בטח כבר שמעתם הרבה מאד פעמים את המילה "התפכחנו".
תפיסות יסוד של אנשים התערערו. פוליטית, ביטחונית, חברתית וכלכלית.
זה אומר שאנשים נמצאים עכשיו במיינדסט של לבנות תפיסות ועמדות מחדש. המוח שלהם הרבה יותר פתוח עכשיו וגם הלב.
זו בדיוק ההזדמנות שלכם לחדור לאוכלוסיות שעוד לא מכירות אתכם. חרדים מעוד זרמים,
דתיים, תל אביביים, לא משנה. כולם הרבה פחות נעולים עכשיו, הדעות הקדומות שלהם
פחות מנהלות אותם וזה בדיוק הרגע שלכם. אנשים מקשיבים לכם. רואים את זה גם
בחשיפה הגבוהה שיש עכשיו בקמפיינים.
(ולא, אתם ממש לא צריכים להתחפש לאוכלוסיות שאתם פונים אליהם כדי להפוך למבוקשים שם.
אנחנו בחלק גדול מהפעילות שלנו מרחיבים קהלים לעסקים ומניסיון - הדבר הכי גרוע שתעשו -
זה לאבד את האותנטיות שלכם. אבל זה נושא לכתבה נפרדת.
כל מה שחשוב שתדעו,
זה שאתם לא נדרשים לעשות דבר כדי שעוד אוכלוסיות ותתי אוכלוסיות ייהנו ממה שיש לכם להציע,
חוץ מכמובן לפנות בערוצים הנכונים ובנושאים המדברים אליהם.)
dj1SUKj0eoQ1RkPASUC0Ymca5Xx0x-mOErLRec7Y6VPiTWfAexKdr15rjzSWVzbq5Qc6tdmLWYTPI1XRCO1o1rRn9rxzZHaMVB8VbED4aPkmT5d1W-TB1Rlyg4gNIdprhw5dPuIBdEPX1McHGh5Y-A
7. ציניות בצד
זה שמצאתם סיבה למה דווקא עכשיו מתאים לקנות את המוצר שלכם, לא אומר שאפשר להיות ציניים.
שמרו על רגישות.
היתה משפיענית רשת אחת שהדהימה את הציבור אחרי אחד האירועים הקשים במדינה והסבירה שממש עכשיו,
דווקא היום, כשכל הסטטוסים והסטוריז מלאים בנרות נשמה, חשוב לה לדאוג שיהיו לאמהות העוקבות אחריה
טיטולים בזול דווקא מחברה מסוימת.
בואו...
8. בבקשה בבקשה, שחררו מהביחד ננצח!
סליחה, נכון שזה ממש חשוב עכשיו, אבל לכם אין שום פריווילגיה לבזבז כסף על פרסום שמרים את המורל הלאומי
אבל לא מכניס לכם שום מורל כלכלי. תשאירו את זה לבנקים ולרזרבות שלהם.
בכלל, חשוב להיות לא צפויים בפרסום. להיות נועזים, אחרים, קולעים, מתחת לחגורה ובבטן הרכה.
אל תשעממו עם קלישאות שכל העולם כבר מכיר ומשנן. ביחד ננצח זו רק דוגמא קטנה ומשל למודעות גנריות להחריד
שלא מזיזות לנו כקהל ריס.
9. אזור הנוחות הוא אזור הנכות. קלישאתי אבל מדויק.
סוד הקסם הוא גמישות. לנווט בים ולא לנוווט את הים.
להסכים לשלם את מחיר אי הוודאות.
זה קשה, אבל תכניסו לכם לראש שעדיף אי וודאות עם סיכויי הצלחה מוודאות של כישלון חרוץ.
כמו שאומרים, מה כבר יכול לקרות? מקסימום תצליחו.
אחרי שהסכמתם עם עצמכם וחתמתם על גמישות תודעתית ופתיחות מחשבתית,
אפשר להמשיך.
10. סוד הכישלון וסוד ההצלחה במכירות
אמנם דיברנו על איך *אתם* תרוויחו מכל הסיפור.
אבל אם תהיו חזק במיינדסט של לעזור באמת לקהל שלכם עם השירות המיוחד אותו אתם מציעים –
הוא ירכוש בהמוניו.
שום תסריט מכירה לא מנצח את הרצון הכנה שלכם להיטיב עם הלקוח.
יצא לי להקשיב לכל כך הרבה שיחות מכירה במסגרת השירות שאחנו נותנים ללקוחות, ועד שהם לא היו מדויקים
על התדר של "מה יש במוצר שלי שהלקוח באמת חייב אותו ואני רוצה שהוא יקנה אותו בשבילו,
לפני שיקנה אותו בשבילי" – זה היה נשמע מאולץ, דוחף, לפעמים מהוסס.
גם כשהמילים היו מדויקות, כשלא היה שם את הלב – לא היתה שם מכירה.
זה הזמן להזכיר לעצמכם למה אתם עושים את מה שאתם עושים ועבור מי אתם עושים.
כשזה יהיה ברור לכם - זה יהיה מאד ברור גם למי שמעבר לקו.
---------------------------
לסיכום, הרעיון הוא שאין דבר כזה לא למכור. להשבית. עם קצת יצירתיות ועם האנשים
הנכונים אותם תרתמו לעזרתכם, תוכלו לשרת עוד קהלי יעד, עוד אוכלוסיות, עוד מגזרים ותתי מגזרים
ולמכור הרבה יותר מבשגרה.
זה אפשרי, את זה אני אומרת לכם מניסיון בשטח. כל הלקוחות שלנו הוכו בהלם אחרי שמחת תורה.
קמפיינים שלמים שהכנו הפכו פתאום למגוחכים.
אבל זה לא אומר ששומטים את ההגה.
לכל אחד מצאנו את ה"מה" שלו (אילו רכיבי מוצר) ואת ה"למה דווקא עכשיו" וכמובן עשינו התאמות נדרשות.
ותודה לקל – אנחנו פעילים ועמוסים וכך גם הלקוחות שלנו.
תכלס, לאן הולכים מכאן?
יש המון דרכים טובות יותר ופחות להגיע לתוצאות האלו שאנו רואים.
הרעיון הוא לא להתפתות לירות לכל כיוון ומצד שני גם לא לפספס את הכיוון המדויק אליו צריך לירות.
כמשרד פרסום ושיווק היחיד במגזר החרדי המשלב דיגיטל, פרינט ואסטרטגיית מוצרים ושירותים
אנחנו עובדים על קונספט התאמה אישית של תמהיל השיווק בהתאם למצב העסק הנוכחי, עוזרים ללקוחותינו
לעשות את ההתאמות הנדרשות בהתאם לתקופה ובהתאם לייעדים שהגדרנו איתם
והתוצאות ברוך השם פנומנליות.
אתם מוזמנים לדבר איתנו בשמחה כדי לבדוק איך גם אתם יכולים לנצל את הזדמנויות התקופה ולהכפיל רווחים.
ריכזנו לכם את כל התוכן הזה גם במדריך מעוצב ומאיר עיניים. מוזמנים להוריד כאן
  • 4.jpg
    4.jpg
    KB 41 · צפיות: 87
  • 5.jpg
    5.jpg
    KB 89.9 · צפיות: 80