יהודים בעולם מלאכותי, הבינה מלאכותית ויצירה יהודית

היהודים הם אחוזון קטן מאוכלוסיית העולם. בינה מלאכותית היא גם עולם והיהדות מקבלת יחס מתאים.
בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית מנוכרת לגמרי לעולם היהודי. כשאני אומר יצירה יהודית אני מתכוין למכלול של אלמנטים שכל אחד ש"מגיע מהשטח" יבחין בהם מיד. זה לא כולל רק כיפה או כובע, זה גם קוד לבוש כללי, רקע, תווי פנים, הבעה, וקומפוזציה. בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית חסרת הבנה בסיסית, בהמשך הדרך כשהתחרות בין החברות גדל החלו לצוץ שדרוגים ושיפורים.

רק לשם ההמחשה אני מסתכל אחורה לאחת מהעבודות הראשונות שעלו לכאן, תמונה בטכניקת שמן:
V1.jpg

ציורי שמן סוריאליסטים הרבה יותר מאפשרים מתמונות ריאליסטיות, בעוד שהצופה מחפש בתמונה את הדמות שהוא מכיר, בציור יש מקום רב לרעשי רקע וסטיה מהדמות לצורך הצללות או טכניקות קלאסיות אחרות. לכן היצירה הזו היא לא מדד להבנת הדמות.

אולי מתאימה יותר הדוגמה הבאה, סקר שהתפרסם כאן שאל מי הכי דומה לחפץ חיים, הנה התמונה:
החפץ חיים.jpg

ובכן, אף אחד לא ממש דומה לחפץ חיים. אבל יותר מכך, אף אחד לא ממש נראה יהודי. זה נראה כמין הדבקה של כיפה ופיאות לפנים זרות. הזקן נראה ומסודר להפליא, ההבעה מנותקת וקצת זועמת.
בהמשך עלה שיתוף נוסף שכבר השתדרג, שימו לב לתמונה הבאה:
חפץ חיים 435.jpg


ביצירה זו יש כבר התקדמות, הפרטים הרבה יותר מדוייקים, ויש כבר משחק של צבע ופוקוס. אבל זה רחוק מלהיות מוצר מוגמר. ברמת הדמות אפשר לראות שההבעה מאוד נוקשה ולא מתאימה לתווי פניו הקדושים של החפץ חיים. הפיאות לא אמינות והכיפה נראית כמו קסדה. הקמטים בפנים משנים לגמרי את אופי הדמות, כך שזה עדיין רחוק.

הבעיה של ה"בינה" מתחילה מכיון אחר ולא צפוי הנקרא "שפה". כל מודל בינה מלאכותית מאומן על תמונות וטקסטים, בעוד שכמות הטקסטים כפולה פי 1,000 מכמות התמונות. השפה היא החלק הדומיננטי ביצירת התמונה, וכל עוד והשפה של המודל לא מבינה לעומק את אופי החיים היהודי, היא תתקשה ליצור משהו דומה.

לאחרונה פנתה אלי חברה העוסקת בתחום המחזיקה בכמה כלים חזקים בתחום, ולאחר בקשה הם איפשרו לי ליצור כמה יצירות כדי להמחיש את השיפור שהטכנולוגיה הזו התקדמה. שימו לב לתמונה הבאה:
chofez_chaim17.jpg

חדי עין בודאי הבחינו באגודל שקצת יוצאת מפרופורציה, אבל חוץ מזה יש כאן התקדמות משמעותית בהבנת הדמות, ונכון שיש עוד מה לדייק בדמות, אבל ההתקדמות נאה במיוחד. והנה עוד כמה:

chofez_chaim13 (2).jpg

chofez_chaim6 (2).jpg

chofez_chaim14 (2).jpg


אני מזמין אתכם לראות עוד כמה יצירות נחמדות בעמוד הזה: יצירות נוספות
וזהו להפעם.
מקווה לעדכן אתכם בהתפתחות חדשה בתחום.
  • chofez_chaim12 (2).jpg
    chofez_chaim12 (2).jpg
    KB 100.1 · צפיות: 1
על המחבר
ר
רוני לב ארי
אמן ובעל גלריה חדשנית בירושלים
מתמחה בשילוב בינה מלאכותית ביצירות אומנות
מוזמנים לבקר בגלריה: yotser.co.il

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה