היום, ח' סיון תשפ"א, נפל טיל ברובע ח' באשדוד.
מובן, שקול הנפץ היה עז מכל פיצוץ מרוחק או מיירוט. אנחנו כבר רגילים אליהם, זה לא אותו דבר. ועוד יותר מובן, שכשהיה ברור שהכל נגמר (כל הטילים יורטו או נפלו), הגיעו כולללם לבדוק איפה נפל הטיל ומה רואים, אם מישהו נפגע ומה קרה למכוניות.
אז זהו, שכלום. בעצם, כמעט כלום.
נעקר עץ. עבה. יפה, פורח. נהרגה יונה מסכנה, ראיתי את הנוצות שלה מפוזרות. התפרקו כמה קיני עופות, חבל. לא יהיו גוזלים והביצים התנפצו ונשחתו (אגודת בעלי חיים, איפה אתם למען ה'? בואו תגנו את העזתיים! הם פוגעים בבעלי חיים!!!) שלבי תריסים נעקרו בהמוניהם, דרכנו עליהם בחניה. והיו גם רסיסים של חלונות. באחת הדירות המרוחקות יותר היו חלונות. "היו". ואינם. הצמחיה עליה צנח הטיל - נעקרה לגמרי. גדר הבטיחות מחוררת. האבנים התפוצצו. מאידך, הרכבים נשארו שלמים (בדקתי אחד-אחד) כולל הגלגלים, ואף אדם לא נפגע, כולל באחת הדירות בה לא ענו לכוחות הבטחון, וכוחות כיבוי האש פרצו אליה דרך הסלון.


לאחר שהלכו המשטרה ופיקוד העורף והחבלנים ומנהלת הרובע ומד"א וכל אלו שהלכו אפודות זוהרות עם פסים מחזירי אור, שוטטנו, התושבים, בשטח. חיפשנו רסיסים ומזכרות.
רק תחשבו על רסיס כזה שעף בהדף, שה' ירחם. ראיתי את החורים בקירות שנוצרו מההדף האדיר של הטיל העזתי, ולא מדובר בחורים קטנים. כל חור הוא חור! חלקם מפולשים!

ראיתי גבר שמצא רסיס ענק, ענק! תדמיינו לכן אחד בגודל של ספל נט"י רגיל, עם המון סרחי עודף מכל הצדדים. בקשתי להחזיק אותו, שאדע בכלל במה מדובר. מדובר ברסיס מתכת כבדדד. לא סתם כובד! גם אם הוא יפול בתור סתם ברזל מלמעלה על ראש של מישהו, זה עשוי לגרום לנזק כבד ולריסוק איברים. וכשחלק ברזל כזה עף בתור רסיס מתוך הדף?... שה' ירחם!
תראו את הרסיסים שאספתי. כל פיסת ברזל כזאת היא פיסה עם המון חודים וכבדההה, וכשהיא עפה במהירות מטורפת ונתקעת במשהו - היא עשויה ליצור נזק אדיר. לא רוצה לחשוב מה זה עלול לעשות לבן אדם.

רק תראו ממה אנחנו נצלים בכל יום. ולכו חפשו סרטונים איך נראה בנין אחרי הפצצה של טיל ישראלי.
כמה פצועים-הרוגים-נפגעים יש להם, וכמה אצלנו.

ניסים גלויים.

רסיסים 1.jpg
רסיסים 2.jpg