הפתק והאבא: סיפור של קדושה ילדים וגמרא

איך ילדים יכולים להחזיר לך בחזרה בכזאת מתיקות?


בבית קטן בבני ברק גרו משפחת שוומנפלד: יעקב, אשתו רחל, ושני ילדיהם, דודי ורבקה. יעקב היה איש משפחה מסור ועובד קשה, אבל היה לו חלום ישן – ללמוד גמרא בצורה מעמיקה ולהיות חלק ממעגל הלומדים. בכל פעם שניסה, הוא נתקל בקשיים שהקשו עליו להבין את המילים הארמיות והסגנון המסובך של הגמרא.

יום אחד, רחל נתקלה במודעה בעיתון החרדי המקומי: "רוצה ללמוד הרבה יותר גמרא בהרבה פחות מאמץ? רוצה להצליח לסיים הרבה יותר דפים בלי להשתנות? רוצה להבין הרבה יותר גמרא בלי עזרה של אף אחד אחר? הכירו את 'יומי'!" היא חשבה שזה בדיוק מה שיעקב צריך.


רחל הורידה את האפליקציה במתנה עבור יעקב והפתיעה אותו בערב שבת. יעקב היה נרגש ומלא תקווה. כבר במוצאי שבת, הוא התחיל להשתמש באפליקציה. להפתעתו, "יומי" הציגה את הגמרא בצורה ברורה, עם הסברים פשוטים ודוגמאות מעשיות. המונחים המורכבים הפכו לנגישים יותר, והוא התחיל להבין את הטקסט בקלות.

במשך הימים הבאים, דודי ורבקה ראו איך אביהם יושב ולומד בהתרגשות. הם אהבו לשמוע את המנגינה המתוקה של הלימוד, את הקול העמוק שלו כשהוא קורא את המילים, ולפעמים אף ראו דמעות זולגות מעיניו כשהבין משהו חדש ומרגש. הם החליטו שהם רוצים לעודד אותו בדרך מיוחדת.

כל יום, כשהיו חוזרים מבית הספר, דודי ורבקה היו כותבים לאביהם פתק מרגש קטן ומניחים אותו על השולחן שלו ליד הספרים. הפתקים היו מלאים באהבה, תמיכה וגאווה על הלימוד שלו. "אבא היקר, אנחנו כל כך גאים בך! אוהבים, דודי ורבקה." "אבא, הלימוד שלך מרגש אותנו! המשך ככה!" "אבא, אתה השראה עבורנו. תודה על הדוגמה המדהימה שאתה נותן לנו."

להתרשמות מהירה – לחץ כאן!

הפתקים הקטנים האלה נתנו ליעקב כוח ומוטיבציה. הוא ידע שהילדים שלו מעריכים את המאמץ שלו ומאמינים בו. עם הזמן, הלימוד הפך לחלק בלתי נפרד משגרת יומו. הוא הצליח לסיים מסכת אחרי מסכת, ובכל סיום, דודי ורבקה היו חוגגים איתו, מביאים עוגות ועוגיות, ושמחים בשמחתו.

יעקב גילה שהלימוד עם "יומי" הפך את הגמרא לדבר פשוט וקל בעברית מדוברת, ושאפליקציה זו נתנה לו מנות של מוטיבציה ועידוד יומיומיים. הוא לא התמודד לבד – הוא ידע שיש לו את התמיכה של משפחתו, ושהכלי הזה נבנה במיוחד עבור אנשים כמוהו, שמתקשים אבל לא מוותרים.

ביום שבו יעקב סיים את המסכת השלישית, הבית התמלא בשמחה. דודי ורבקה הכינו לו מסיבת הפתעה קטנה, עם בלונים, עוגות ומכתבי אהבה. יעקב היה נרגש עד דמעות. הוא עמד מול משפחתו ואמר: "הצלחתי בזכותכם. בזכות האהבה והתמיכה שלכם. אני מודה לה' עליכם ועל 'יומי' שעזר לי להגשים חלום."

רחל, דודי ורבקה ידעו שלימוד הגמרא עם "יומי" הפך את יעקב לאדם מאושר יותר, ומלא גאווה וסיפוק על הדרך שעבר. הלימוד הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם, והם ידעו שהם תמיד יהיו שם לתמוך ולעודד אותו.

אם גם אתם רוצים ללמוד יותר, לסיים יותר ולהבין יותר גמרא בלי עזרה של אף אחד אחר, הכירו את 'יומי' – מבית וידעת היום! מאחוריי עומדים ראשי ישיבות, רבנים ופסיכולוגים מהשורה הראשונה, עם יותר ממאתיים שנות חינוך והדרכה בהוראת הגמרא. הכלי הזה יעזור לכם ללמוד גמרא בעברית מדוברת, לקבל מוטיבציה יומית ולדעת שאתם לא לבד.

שקופית1 (2).JPG


להתרשמות מהירה – לחץ כאן!

שקופית1.JPG



להתרשמות מהירה – לחץ כאן!
הגמרא ואתה חברים טובים.png
זמן אבוד לזמן לימוד.png
חיים של תורה.png
יומי זה משפחה.png