רגעי שקט ושלווה בים של המולה:​

המתנה המושלמת של מעיני הישועה ליולדות בבין הזמנים​



שעת צהרים בבית משפחת רכניץ באלעד. הבית הומה מילדים שמחים, משוחררים מהמסגרות של הישיבות והסמינרים. קולות צחוק מהגינה מתערבבים עם צלילי משחק מהסלון. האם, רחל, עוד חלשה מעט ועייפה מאוד כשהיא מנסה לג'נגל בין יחס לקטן בן השלוש הדורש את תשומת הלב, מציאת סידור לגדולים - שיהיה מי שייקח אותם לים, וניסיונות להשקיט את התינוק הפצפון שזה עתה התעורר מתנומתו.

זוהי תמונה מוכרת ב"ה בבתים רבים בתקופת בין הזמנים. ימים של חופשה משפחתית, מלאי שמחה והמולה שאליהם הצטרפה גם שמחה חדשה בשעה טובה. יחד עם האתגרים הלא מבוטלים שכבר קיימים בתקופה הזאת להורים, מצטרפים גם אתגרים מסוג אחר – במיוחד לאימהות הטריות.

בתוך המולת הקיץ הזו, המרכז רפואי 'מעיני הישועה' זיהה את הקושי הכרוך בלידה בתקופה העמוסה הזו ובעקבות כך יצא בבשורה מיוחדת, שמציעה אתנחתא מפתיעה ומבורכת ליולדות: לילה רביעי חינם במחלקת היולדות. היוזמה הייחודית של ביה"ח מאפשרת ליולדות ליהנות מלילה נוסף של טיפול מקצועי, הדרכה, ובעיקר - מנוחה. בתקופה שבה הבית מלא בילדים בחופשה, היום הנוסף הזה יכול להיות הבדל משמעותי עבור אם שזה עתה ילדה.

עבור יולדות רבות, המעבר מהשקט היחסי של בית החולים לרעש והפעילות של בית מלא בילדים בחופשה יכול להיות מאתגר. הלילה הנוסף מעניק להן הזדמנות לאגור כוחות, לקבל עוד הדרכה בהנקה ובטיפול בתינוק, ולהתכונן נפשית לחזרה הביתה.

חני ב., בת 25 ואמא ל-3 בל"ע, מצפה ללידה בשבועות הקרובים. היא משתפת בהתרגשות: "השבוע השתתפתי בקורס הכנה ללידה במעיני הישועה. כשהמיילדת בקורס שיתפה אותנו בחידוש המבורך של לילה רביעי חינם, לא האמנתי למשמע אוזניי! מעט מאוד מצליחים להבין את משמעות השמחה המעורבת באתגר שיש בחזרה לאחר לידה עם חבילה קטנה ומתוקה לתוך בית הומה, ב"ה. לדעת שאוכל להישאר עוד לילה אם ארגיש צורך נותן לי את הרוגע לו אני זקוקה כעת."

מהמרכז הרפואי 'מעיני הישועה' נמסר בתגובה: "אנחנו משתדלים תמיד לחשוב על טובתה של היולדת ולהיות קשובים לצרכיה לפי הנתונים המשתנים בהתאם לזמן ולמקום. ההחלטה לאפשר את הלילה הנוסף הגיע מתוך הקשבה לשטח והבנת הצורך של היולדות הטריות במנוחה נוספת וזמן נוסף לשקט מבורך ע"מ לצאת לאימהות החדשה עם הכוחות הדרושים במלואם.

ההטבה בתוקף לאורך תקופת בין הזמנים עד ראש חודש אלול תשפ"ד (4.9.2024) על בסיס מקום פנוי במחלקה. מבחינתנו זוהי מתנת לידה קטנה מאיתנו עם משמעות גדולה לכל יולדת ומשפחתה. בנוסף, כל יולדת מקבלת מאיתנו מתנה יוקרתית לשחרור התינוק, הכוללת בגדי גוף, בגד חגיגי, שמיכה לתינוק ונשכן, על מנת שתצא מאיתנו בידיים מלאות במלוא מובן האיחול."



לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מחלקת היולדות במעיני הישועה בטלפון 054-660-1993 או בכוכבית 5571.​