גוזרים חוגר
אנחנו לא משתחררים מצה"ל, המלחמה ממשיכה, אבל כן מסיימים תקופה - 'גוזרים חוגר' על הספירה.
דיברנו על צבא, חללים, מערכות נשק ועיצוב מהטבע, סמלי יחידות צה"ל וגופי ביטחון, וגם על הדרך של מעצבים גרפיים לייצג ולהעביר מסרים במלחמה הזו.
תודה לכם, מאות העוקבים על עשרות אלפי צפיות, אינספור תגובות ובלי סוף מילים חמות.
אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה, ומהבחינה הזו בהר סיני כולנו גזרנו חוגר ויצאנו לחופש. לקראת חג מתן תורה שנזכה כולנו להיות בני חורין, ומי יודע - אולי נספור יחד שוב בשנה הבאה.
מודיעין
אנחנו כל הזמן מקבלים מידע מכל מיני מקורות, מקומות, אנשים ודברים. אחד האתגרים הגדולים במודיעין הוא לסווג את המידע. הוא משמעותי או לא? מאיפה הגיע? הוא חזותי או שמע? מה המשמעות שלו?
אם בעבר מקורות המידע היו יחסית מעטים, הרי שבים המידע של היום שרתי ענק מפענחים את המידע כל הזמן, ומנסים למצוא מחט בערימת שחת.
לזה יש ממשקים מורכבים, המאפשרים לחפש במידע, לעבד אותו ולסווג אותו, וללמד את המחשב ואת המשתמשים מה חשוב ומה לא.
השב"כ: מעצב ולא יֵראה
חיל המודיעין, השב"כ והמוסד מחזיקים יחידות היי טק ועיצוב לא קטנות בכלל. מאחורי מבצע צבאי מוצלח, יש לפעמים תוכנה שנכתבת במיוחד בשבילו, וציוד ש"נתפר" בדיוק למשימה הזו. לא מדובר ברובוטריקים, אלא בסיפורי כיסוי.
אם אנחנו שולחים איש עסקים לשווק מוצר כלשהו, ובמקביל - לרגל, צריך לייצר את כל הסביבה שלו: איפה החברה שהוא מייצג יושבת? מה התדמית שלה? איך נראים המוצרים (עד רמת האריזה!)? האם האתר שלה נראה אמין? מה כרטיס הביקור?
הסוד הוא כמובן בפרטים הקטנים: איך ייראה עיצוב שעשה מעצב גרמני, יפני, סיני, לעומת עיצוב שעשה ישראלי? איך עושים שהאריזה של המוצר המוברח, תהיה זהה למוצר שאנחנו מספרים שיש בפנים? בלי כל אלו, אף מבצע לא מצליח.
ברוכים השבים הביתה ❤
דיסקית
הרבה לפני הכתיבה על הנייר, הטביעו דברים על אבנים באמצעות חריטה, ובהמשך - הטביעו גם על מתכת. בצבא החריטה היא דבר מאוד נפוץ - היא שורדת פגעי מזג אוויר וחומרי נפץ.
לכן, נבחרה הדיסקית מתכת לסמן את החיילים - בראש וברגליים.
במלחמה האחרונה, הדיסקית הפכה לסמל לשחרור החטופים, ציון קבוע לקשר שלנו עם האחים שבשבי, ודרך לגייס כספים למאבק למען החטופים.
פרופיל
אנחנו רואים הרבה דברים מקדימה, אבל גם - מהצד. היכולת להסתכל רק על דבר אחד. למשל, על חייל מבחינת הכשירות הרפואית שלו, או להגיד על רכב או מטוס קרבי שיש לו פרופיל נמוך - כלומר, שכמעט ולא רואים אותו.
אז לפעמים גם בפרסום עושים קמפיין בפרופיל נמוך - ממוקד, מפולח ובתקציב קטן. שרק מי שצריך ידע.
כתום המאבק
לפני 19 שנים, על הרבה רכבים בארץ היו סטיקרים וסרטים, הפגנות וחסימות כבישים, וגם אז - היה בלאגן גם בישראל וגם באוקראינה. בישראל זה קרה לא בצבע צהוב, אלא בצבע כתום.
הצבע הכתום הוא צבע מאוד בולט, חזק, והיה גם (במקרה) צבעה של מועצה אזורית חוף עזה, ונבחר - יחד עם תכלת של ים ובז' - להוביל את המאבק הציבורי על שליטת ישראל ברצועת עזה וההתיישבות בחוף המדהים של גוש קטיף.
המאבק צבע מאות אלפים בכתום, אולם ללא הועיל. הילדים שגורשו מחבל קטיף, הם היום המפקדים על הכיבוש מחדש ברצועה. הצבע הכתום לא עזר, אולי הצבע הצהוב יעזור.
מבול אל אקצה
בערב החגיגי הזה של עיר הבירה שלנו, עיר הנצח הקדושה - אנחנו כאן כדי להזכיר שיש צד אויב במלחמה שמאוד ברור לו על מה הוא נלחם, שמאוד ברורה לו הנקודה שמחברת לנצח. המיתוג המלחמתי של האויב עסק בירושלים ובחשיבות שלה, חיילים מספרים שכמעט בכל בית בעזה יש תמונה של המסגדים בהר הבית. בעוד שהמיתוג שנבחר למלחמה מהצד הישראלי הוא יחסית אמורפי וגנרי - 'חרבות ברזל'.
זו לא בהכרח בעיה, אבל בהחלט מעיד על ערך הרוח ועל האמונה בצדקת הדרך. בתפילה שעוד יגור זאב עם כבש ברחובות ירושלים
חג שמח כלילת יופי!
טרמפ לחלל
בצבא, חיל האוויר כבר לא רק באוויר. כיום, הכלים של החיל יכולים לתת לכם טרמפ לגלקסיה, ולכן הוא נקרא חיל האוויר והחלל.
למה שנמצא למעלה יש השפעה על מה שלמטה. באמצעים שנמצאים בחלל מתבצעים תצפיות ושידורי תקשורת, יש טילים שחוצים את האטמוספירה, ונגד סיסרא גם הכוכבים ממסילותם נלחמו.
החלל מגלם את האפשרי בבלתי אפשרי. הוא מפתח בנו סקרנות, מגרה לדעת הכל ולשלוט בכל, להגיע לאינסוף ולהגיע לשמים.