קרדיט: דוברות מעיני הישועה

ב"ה
הכי פחות לידות בקיסרי, זה אפשרי וגם בטיחותי
ככה עושים את זה


איך ייתכן שבמעיני הישועה יש את האחוזים הנמוכים ביותר של לידות באמצעות ניתוח קיסרי? • ד"ר שני בוקובזה עם כל מה שחשוב לדעת על לידה קיסרית • המומחים עונים



זאת עובדה. במרכז הרפואי מעיני הישועה נרשמים האחוזים הנמוכים ביותר של לידות בניתוח קיסרי בארץ, זאת על פי נתוני משרד הבריאות והלשכה לסטטיסטיקה.

איך זה יתכן? גם אנחנו שאלנו ולכן פנינו לד"ר שני בוקובזה רופאה בכירה באגף נשים ויולדות שבטוב טעם ובנועם מסבירה לנו הכל על לידות קיסריות.

מה אחוז הלידות המתבצעות בניתוח קיסרי במעיני הישועה, ומה הממוצע הארצי?​


"שיעור לידות קיסריות במעיני הינו פחות מ-10%. הממוצע הארצי נע בין 20 ל-25 אחוזים.

"הפער הגדול נובע מהניסיון הרב שיש לנו כאן במעיני הישועה. אנחנו מקום מספר 3 במספר הלידות בישראל, כן ירבו, ולכן לא רק שיש לנו ניסיון כללי, אלא אנחנו מומחים במצבי סיכון שונים. האם זה "פוגם" באיכות הלידות ? ממש לא. התוצאות המיילדותיות אצלנו הן מהטובות בישראל".

"ומעבר לכל ההסברים המלומדים, מורגש אצלינו סיעתא דשמיא בכל פעולה שאנחנו עושים".

מה היתרונות של לידה טבעית על פני ניתוח קיסרי?​


"עיקר המאמץ מתמקד בלמנוע את הניתוח הקיסרי הראשון. אנחנו עושים מעקב הן בתקופת טרום לידה והן במהלך הלידה על מנת לנתר את היולדת ולעשות כל מה שניתן על מנת להגיע ללידה בדרך הטבעית.

"במידת הצורך וישנם מצבים כאלו, כאשר מדובר בתרון הנכון והבטוח ליולדת ולתינוק, אנחנו נמליץ על ניתוח קיסרי. גם במצבים הללו אנחנו נשתדל להמליץ על ניתוח קיסרי מומלץ מראש ולא דחוף כיוון שהתוצאות וחווית הלידה טובות יותר בצורה הזאת".

מה הגישה המיוחדת של המרכז הרפואי בנוגע ללידות טבעיות וניתוחים קיסריים?​


"במידה וכן נצרך ניתוח קיסרי, חשוב לדעת: זוהי אופציה בטוחה ולא דרמטית. אנחנו משתדלים לבצע ניתוחים ידידותיים על מנת ליצור את החיבור והמגע הראשוני עם היילוד. אנחנו אף שואלים האם היא מעוניינת בוילון שקוף, דבר שעוזר לחיבור והקשר הראשוני עם היילוד ביציאתו לעולם. אנחנו משתדלים תמיד לתת משככי כאבים מיטביים על מנת להקל על האישה בלידה ובתקופת ההחלמה שלה".

מה הצעדים שנעשים במעיני הישועה כדי לוודא שהאישה אכן יכולה מבחינה בטיחותית ללדת באופן טבעי?​


"בכל מקרה שנצפה שיידרש ניתוח קיסרי ורוצים למנוע אותו – אנחנו מבצעים הערכה בפורום מורחב עם רופא מומחה בחדר הלידה, ובכלל, אנו מבצעים הערכות מקצועיות עם מומחים לאורך כל שלבי ובדיקות טרום לידה.

זכור לך מקרה מיוחד על מישהי שחשבה שהיא תצטרך קיסרי ולבסוף ילדה בלידה טבעית?​


"קשה לי לחשוב על סיפור ספציפי כיוון שסיפורים כאלו מתרחשים אצלנו מידי יום וזהו לחם חוקנו, ב"ה. אנחנו מקבלים מידי יום נשים המוגדרות כהריון בסיכון ויולדות בלידה בטוחה ויוצאות מכאן בידיים מלאות. זהו לא 'קוריוז', זה הסיפור שבשגרה פה והבטיחות של האם והתינוק עומדת למול עיננו כשיקול המוביל בכל רגע נתון במהלך ההכנה ללידה ולאחריה".