הבחורים המיוחדים של ישיבת 'תפארת שמואל' התאחדו בשבת גיבוש והתחזקות מרגשת

שבת פרשת קורח, היתה שבת מיוחדת ומגבשת לתלמידי ישיבת 'תפארת שמואל' - הישיבה לנערים עם מוגבלות קוגניטיבית מבית מערך החינוך של אהל שרה. השבת התקיימה בכפר חיטים, סמוך לטבריה, בהשתתפות התלמידים, בני משפחה, הצוות ומנהלת הארגון הגב' מלכה וינברג.

האווירה המגבשת החלה כבר ביום שישי, אז יצאו התלמידים לטיול שייט מיוחד בכינרת, בהובלת איש הצוות הרב אורי ווסנר, שהפך את השייט החווייתי לקומזיץ עם שירי דבקות ונשמה כהכנה לשבת המלכה.

שעה לפני כניסת השבת התכנסו הבחורים בבית המדרש לקבלת שבת מיוחדת, שכללה מוזיקה, כלי נגינה, שמחה וריקודים. תפילות השבת והסעודות נערכו באולמות מיוחדים, שם אמרו התלמידים דברי תורה, פייטו ושוררו ממיטב זמירות וניגוני השבת.

הארגון המוקפד של השבת, אפשר לבחורים לחוות חוויה של התעלות וקדושה ישיבתית. בין הדוברים, כיבד את הנוכחים גם הרב אברהם וינברג שנשא דברי תורה על פרשות השבוע ודברי חיזוק בסעודות השבת. בדבריו הזכיר הרב וינברג את מייסדי אהל שרה, הרב והרבנית גינזבורג ע"ה שבוודאי היו שמחים ומתעלים בכזאת שבת מיוחדת.

"השבת הזו היא עדות מיוחדת לתהליך המיוחד והנפלא שנעשה בישיבה", אמר הרב אלי מושקוביץ מנהל הישיבה. "כבר עם הקמת הישיבה ראינו בחזון וברוח כיצד אנחנו רוצים לראות את התלמידים ולהיכן להביאם, אך לא פסחנו גם על התהליך של לבנות אותם באמצעות חוויות ישיבתיות, שאותם חווים כל בני גילם בישיבות כחלק מתהליך ההתבגרות וההתפתחות לגיבוש הזהות של בן תורה".

"הצטרפתי לשבת מתוך תחושה של חיבור לעשיה הישיבתית המיוחדת. שבת הגיבוש, היא חלק מקשת של פעילויות בכלל מרכזי החינוך הדיור והתעסוקה של אהל שרה שמאפשרים לכלל התלמידים והבוגרים שלנו פעילויות נורמטיביות כמו נופש בבתי מלון, מחנות לבנות הסמינר, יציאות לפעילויות הפגה ופנאי בקהילה שמעבר לתחושה והחויה האישית של כל אחד גם מפגישה את התלמידים והחניכים שלנו באופן בלתי אמצעי עם הקהילה והציבור הרחב, שלומדים להכיר ולהכיל את האוכלוסיות הללו שהם חלק בלתי נפרד ממארג החברה והחיים הקהילתיים של כולנו. זו היתה מטרת העל של הגב' גינזבורג ע"ה מייסדת אהל שרה שראתה בחזונה ילדים ובוגרים מכלל המשפחות והסגנונות שאהל שרה מהווה עבורם בית ומשפחה על כל המשתמע", מסכמת הגב' וינברג, מנהלת אהל שרה את השבת.​

WhatsApp Image 2024-07-08 at 11.05.25.jpeg
  • תודה
Reactions: 4555