שלוש אוניברסיטאות ישראליות מחפשות בשבועות האחרונים אחר משרדי הפרסום שימנפו את התקציב הפרסומי שלהן בהיקיף הרחב ביותר. האוניבריסטאות המסתמנות הן בר -אילן, הפתוחה והעיברית.

כפי שמדווח אתר גלובס, שניים מתוך המכרזים כבר נמצאים בשלב מתקדם: משרדי הפרסום ברוקנר-יער, LEAD וגליקמן-שמיר הגיעו לשלב האחרון במכרז של אוניברסיטת בר-אילן.

היקף התקציב של בר-אילן צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקל לשנה, והוא אינו כולל את תקציב הפרפורמנס (הפרסום מבוסס התוצאות) שמהווה חלק חשוב בפרסום האוניברסיטאות.

חלק מהאתגר העומד בפני המפרסם שיבחר הן ההתמודדיות הפנימיות של אוניברסיטת בר אילן ביניהם ההתמדדות על שוק האוניברסיטאות המוצף בעידן זה, וכן התמודדות עם אופי המוניטין של המכללה המזוהה עם היהדות ושמרנות ופחות עם חדשנות. סיבה היכולה להוות אתגר אמיתי בהתמודדות מול מוסדות אחרים, לציבור הכללי.

הורדה (3).jpg

בתמונה: חלק ממתחם אוניברסיטת בר אילן. קרדיט: ויקיפדיה.​

את המכרז מנהלת דמות מוכרת מאוד בענף השיווק: נעמה גת, לשעבר סמנכ"ל שיווק בפרטנר ולפני כן במזרחי טפחות.

השלב הראשון של המכרז היה השלב האיכותי, ובו התמודדו 5-6 משרדי פרסום שהציגו מצגות משרד שכללו גם את הרכב הצוות שיטפל בתקציב אם יזכה, שתי עבודות רלוונטיות לתחום שהמשרד ביצע ומצגות אסטרטגיה על שוק הלימודים כולו ועל אוניברסיטת בר-אילן בפרט. כאמור, לשלב האחרון - המסחרי - עלו 3 משרדים שהגישו לפני ימים ספורים את הצעתם.

האוניברסיטה העברית בשונה מזו, מחפשת משרד שיטפל בתקצוב הפרסומי לשווקים בינלאומיים.
בין תנאי הסף דורשת האוניברסיטה ניסיון מוכח של ארבע שנים לפחות בשיווק ופרסום לשווקים בינלאומיים כאשר ההתמקדות הנה בצפון אמריקה, אירופה ובסין.

האוניברסיטה העברית מעוניינת להשקיע משאבים על פרסום באימפריה הסינית ולשם כך היא מבקשת שמשרדי הפרסום המעוניינים להתמודד יהיו בעלי שיתופי פעולה בעבר ובהווה, עם ספקי שיווק סיניים, הכולל פרסום מדיה ועוד.

בנוסף היא דורשת כי המשרד יהיה בעל ניסיון בטיפול בתקצוב שנתי המונה 1.5 מליון ש"ח ללקוח.

Hebrew_University_Entrance.jpg
האוניברסיטה עיברית. קרדיט: ויקיפדיה.


האוניברסיטה הפתוחה פותחת במכרז על 5 מליון ש"ח לתקציב שנתי למשרד פרסום. במסמכי המכרז מציינת האוניברסיטה, כי בשנתיים האחרונות הוקצו עבור שירותי שיווק ופרסום כ-9 מיליון שקלים, שמתוכם התקציב שעבר תחת ידיו של משרד הפרסום עמד על 4.5-5 מיליון שקלים בשנה

בשונה ממקרים אחרים, שבהם ההתקשרות עם הזוכה היא לשנה עם אופציות הארכה, במכרז זה, ההתקשרות תתחיל בחוזה ל-3 שנים עם אופציות הארכה עד ל-6 שנים מקסימום. כמו כן מציינת האוניברסיטה כי תיעזר בשירותיו של משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ' כיועץ לועדת המכרזים בבדיקת ההצעות.

נציין כי מי שניהל עד כה את תקציב הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה הוא משרד אדלר חומסקי, במסגרת החזר גרעון לאחר שמשרד פוגל אוגילבי, מנהל התקצוב המקורי של האוניברסיטה, נקלע לחובות לחברת אדלר.


רק כדי לסבר את האוזן על תקציביהם של מוסדות ללימודים גבוהים, נציין כי התקציב שהועבר מהמכללה למנהל למשרד הפרסום חומסקי בשנת 2013 היה 6 מליון דולר לשנה ונחשב לאחד התקציבים הגבוהים למוסדות ללימודים גבוהים.