בחירת מזונות לחתולים - המדריך השלם לבעלים המתחיל​


אז גם לכם החברים המליצו לגדל חתול - ואיך לא? החיה החמודה והפרוותית הזו ידועה בזכות אופי בלתי צפוי, שיכול להיות ממש מצחיק לפעמים.

חתולים יודעים להביע אהבה וחיבה בדרך משלהם, ולמרות שחושבים שהם הרבה פחות אוהבים מאשר כלבים - מדובר בבני לוויה מאוד נאמנים, שמוסיפים המון לחיים שלנו.

אבל, לצד כל הטוב שבגידול חתולים - חשוב מאוד לתת להם בתמורה חיים טובים ולדאוג להם, וזה מתחיל בבחירת האוכל הנכון.

אז איך נוכל לבחור מזונות לחתולים, על אילו עקרונות נצטרך לבסס את הבחירה שלנו ומה כדאי לנו לדעת לפני כן? על כך ועוד המומחים שלנו הולכים להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.


בחירת מזונות לחתולים - כמה נקודות עיקריות​


• התאמה לחתול - כדי להשיג מאזן תזונתי אופטימלי, חשוב מאוד שנדע איך להתאים את האוכל שבחרנו לחתול שלנו.

נצטרך להתאים את המזון קודם כל לגיל החתול, ולאחר מכן לגודל שלו.

עבור גורים נעדיף מזון עשיר בחלבון וקלוריות ככל הניתן, עם לא מעט נוטריינטים חיוניים להתפתחות שלהם. עבור חתולים בוגרים יותר נרצה אוכל די דומה שמכיל את כל אבות המזון החיוניים, אבל עם פחות קלוריות ובעיקר פחות פחמימות - ככה נוכל למנוע מהחתול לצבור משקל עודף.

כאשר מדובר כבר בחתולים מבוגרים בגיל השלישי נעדיף מזון איכותי ומזין, אך הדגש הוא על בחירת מזון קל לעיכול ככל הניתן, ונוכל לפעמים אפילו לבחור מזון עשיר בסיבים.



• רכיבים איכותיים בלבד - בדיוק כמו שלא נרצה לאכול בעצמנו אוכל שהוא לא מזין ולא איכותי - ככה גם נרצה לפנק את החברים הפרוותיים שלנו עם אוכל שבו נוכל למצוא רכיבים איכותיים בלבד.

חשוב מאוד לבחור מזון עם כמות חלבון גבוהה, בגלל שחתולים הם טורפים טבעיים.

מקורות החלבון האיכותיים ביותר בדרך כלל יהיו בשר, עוף ודגים - ולכן נעדיף לבחור מזונות לחתולים המבוססים ברובם על מקורות אלו.

חשוב להימנע ממזונות לא איכותיים בעלות נמוכה מאוד שיכילו כמות גדולה של חומרים משמרים וחלבונות מן הצומח שהם פחות איכותיים.



• לקרוא את התוויות - כדי לאמת כי אכן אוכל מסוים שבחרנו הוא בחירה טובה עבור החתול החמוד שלנו - כדאי שנדע איך לקרוא את התוויות.

בדרך כלל, הרכיב שמופיע ראשון ברשימה הוא הרכיב שיש ממנו הכי הרבה, ולכן נרצה לוודא כי קודם כל הרכיבים האיכותיים ובעיקר החלבונים עליהם המזון אמור להיות מבוסס מופיעים קודם לכן.

אם הרכיבים הראשונים שאנחנו רואים ברשימה אינם מובנים לנו - זו אמורה להיות נורת אזהרה.

איפה קונים אוכל לחתולים?​


תמיד נרצה לרכוש מזונות לחתולים מחנויות הידועות בזכות המוצרים האיכותיים שלהן, וכמובן גם בזכות הטבות משתלמות ומחירים שווים - כמו רשת חנויות אנימל שופ.​