בהצלחה מיוחדת: נפתחה שנת הלימודים תשפ"ה במערכי החינוך והתעסוקה של אהל שרה

שנת הלימודים תשפ"ה נפתחה השבוע במסגרות של אהל שרה בהתרגשות רבה, לאחר היערכות מקיפה. ההכנות המאומצות, שהחלו מיד לאחר חג הפסח, הניבו תוצאות מרשימות, עם גידול של מעל 20% במספר התלמידים והחניכים החדשים שנקלטו השנה.

לקראת פתיחת השנה, הושקעו מאות אלפי שקלים בשיפוץ, צביעה, הריסת קירות והקמת כיתות חדשות בבתי הספר השונים של אהל שרה. במרכז וואהל, שהפך בשנים האחרונות לבית ספר מוביל לאוכלוסיות ברמת תפקוד נמוכה וכפל חריגויות, שופץ האגף הישן והותאם לפתיחת כיתות חדשות. הורים שביקרו בבית הספר, הביעו הערכה רבה על העשייה המקצועית והלב המסור הניכרים באוירה הבית ספרית.

בבית הספר גשרים, התקבלו התלמידות החדשות בפעילות מותאמת תחת הסיסמה "כמה טוב שבאת לפ"ה", כשההתרגשות ניכרת בכל פינה. במקביל, ישיבת "תפארת שמואל", הישיבה הגבוהה לקבוצת הבוגרים עם תפקוד גבוה, פתחה את שנתה השלישית. הישיבה מספקת מעטפת מתאימה למשפחות המחפשות מסגרת עבור בוגרים ברמת תפקוד גבוהה, תוך שילוב של אווירה ישיבתית עם למידה וקידום מקצועיים.

חידוש משמעותי השנה הוא פתיחת הכולל התעסוקתי הראשון לאוכלוסיות עם מוגבלות שכלית. הכולל, שהוא המשך טבעי לישיבת "תפארת שמואל", יפעל במתכונת ישיבתית לצד הכשרה תעסוקתית, ויאפשר לחניכים לשלב תורה עם תעסוקה מותאמת. בנוסף, החלו לפעול מרכזי תעסוקה בקליטה של עשרות חניכים וחניכות חדשים, חלקם בוגרי בתי הספר של אהל שרה וחלקם בוגרים של מסגרות המגיעים ממסגרות מקבילות.

מערך החינוך של אהל שרה מתאפיין בפיתוח מותאם לרמות השונות של התלמידים. בבתי הספר חללי ספח מצוידים בציוד מתקדם, חדרי מוסיקה ומרחבים לקידום כישורי חיים, ספריות של ספרים ומשחקים מיוחדים שפותחו על ידי הצוותים המקצועיים, כולל סידורי תפילה מותאמים לכל רמות התפקוד. חומרים אלו זוכים להכרה ולביקוש גם מבתי ספר ברחבי הארץ.

בהנהלת אהל שרה מביעים הוקרה לעיריית בני ברק ולראש העיר, על הקמת מבנים ראויים עבור ילדי החינוך המיוחד, העומדים בסטנדרטים האיכותיים של משרד החינוך.

בבתי הספר השונים של אהל שרה, כולל בית הספר היסודי "בית חנוך" וסמינר "מעלות רבקה", ניתנים דגשים להתאמות תוכניות הלימוד לרמות התפקוד השונות. ישנה התייחסות רבה לנורמליזציה של הסביבה הלימודית, הבאה לידי ביטוי בתכנים הלימודיים, בתוכניות העשרה ובתוכניות השילוב בקהילה. כל זאת מתוך מגמה ברורה שמטרתה לקדם את התלמידים לעצמאות מיטבית ולהעמקת התחושה של שוויון במשפחה ובקהילה.

מנהלת אהל שרה מלכה ויינברג: "פתיחת שנת הלימודים במערך החינוך של אהל שרה מדגישה את המחויבות של הארגון לספק חינוך איכותי ומותאם לתלמידים עם צרכים מיוחדים, בהתאם לחזונם של המייסדים הרב והרבנית גיזנבורג ע"ה. ההשקעה הנרחבת בתשתיות, בציוד, ובפיתוח תוכניות לימודים ייחודיות, לצד הרחבת המסגרות לבוגרים, מבטיחה מענה מקיף ומקצועי לצרכי התלמידים ומשפחותיהם, ומציבה את אהל שרה כמוביל בתחום החינוך המיוחד".​