בארבע אוזניים - הפרק השני להאזנתכם ולשיפוטכם

בארבע אוזניים-לוגו-05.jpg

כיף לקרוא מילים של כותב דגול, ועוד יותר כיף לקרוא אותם כספר שלם.
ללטף בעיניים את העטיפה היפה, למשש את הדפים, לקרוא לאט את הסיפור, או לחרוש במתח את סדרת הציורים של הקומיקס, לצפות בלב הולם למפלתו של איוון הרשע...

יצא לכם פעם לתהות מה עובר לסופר דגול בראש?
האם רצות שם מחשבות בקצב של 300 קמ"ש לשעה, או שמא רק הגיגים חסרי פשר?
מה יש לסופר לומר, כאשר מולו ניצב מיקרופון פעור לרווחה, ולא מקלדת אמפתית כלשהי?
האם הוא בכלל מעוניין לדבר?

ונניח שסופר מורם מעם, מוכר ומוערך, אכן ניאות להתראיין.
על מנת לבטח את עצמו, באיזה נשק יום הדין הוא יצטייד לקראת הרגעים הלא קלים? (רמז: תמרור עצור כבד)

איך אושייה ספרותית אצילת ופופולרית, כזו שכתבה מעל.. 150 (!) ספרים, מנסה להימלט משאלות קשות?

והאם ייתכן מצב שבו מראיין זוטר מתחרט על קיום הראיון, או נופל קרבן לתעלולים מתוחכמים של המרואיין? (רמז: לא)

אם אתם מחפשים תשובה לכל השאלות הנ"ל, או לחילופין אם הגעתם לעמוד הזה בטעות ואתם רק רוצים ללחוץ על משהו כדי להאזין למשהו מתוך סקרנות כלשהי -
מוזמנים בחום לפתוח רמקולים...

פודקאסט בארבע אוזניים (נסיוני) - פרק שני. והפעם: סופר ג'ינג'י דגול!
האזנה מועילה ונעימה!

לינק להורדה:


לינק ליוטיוב (כן, אמור להיות פתוח בנטפרי):
https://www.youtube.com/watch?v=LLj_zEaXbmo&feature=youtu.be

נ.ב.
תודה רבה וענקית בגודל של גלקסיית אנדרומדה למר יונתן שטרן, המוזיקאי המחונן, שערך את הפרק בסבלנות ואף הוסיף פתיח וקריינות נהדרת... יישר כוח! @יונתן שטרן

לקבלת עדכון מנומס ושקט על הפקת פרק חדש - כאן
על המחבר
Natan Galant

תגובות

פשוט מדהים לשמוע את נתן, ולדמיין אותו כותב כמו שהוא מדבר.
כלומר, מדבר כמו שהוא כותב.
וזה קורע. מאוד!

(@יואב ברק, (אבל לפי הקריקטורה של הניק שלו הוא לא ג'ינג'י בכלל), או סתם שם בדוי?)
 
נערך לאחרונה ב:
קיבלתי כבר בפעקלע, ראיון עם סופר שכתב 150 ספרים !
אינה דומה שמיעה לראיה. אבל הפעם בכיוון ההפוך.


ספוילר כפול, סוג של "ואנכי אסתר אסתיר פני" כזה?

אגב, זו קביעה, הצעה או המלצה? (שם הניק שהזכרת, לא ה"הסתרה הפנימית" הזו).
 
נערך לאחרונה ב:
חסום בנטפרי [קובץ שהתפרסם.....]
מישהו יכול להעלות לפורום??
 
סליחה, מצאתי את מ"ם הרשקוביץ על "ניצוצות באופל" - עם הצייר אברהם זמורה,
אז אם כך זה סדרה יפה בהוצאת תפארת.

לפי הראיון הוא כתב עוד ספרים תחת שמות שונים.
 
הדיון מי המרואיין צפוי למדיי, אבל האמת שישמח אותי מאוד לשמוע תובנות על הריאיון עצמו:
מה טוב?
מה נפלא?
מה יש לשפר?
מה חייב לשפר?
מה למדתם ממנו?
פתוח בנטפרי
מוכר ועוד איך. עובד בשביל עיתון קומיקס וקינדליין.
סליחה, מצאתי את מ"ם הרשקוביץ על "ניצוצות באופל" - עם הצייר אברהם זמורה,
אז אם כך זה סדרה יפה בהוצאת תפארת.

לפי הראיון הוא כתב עוד ספרים תחת שמות שונים.
אני בנטפרי קהילות..
מה יש לך נגדו?
אחד מטובי הכותבים בכל הזמנים...
זכות היא לנו שהוא דורך כאן בכלל.
אינה דומה שמיעה לראיה. אבל הפעם בכיוון ההפוך.



ספוילר כפול, סוג של "ואנכי אסתר אסתיר פני" כזה?

אגב, זו קביעה, הצעה או המלצה? (שם הניק שהזכרת, לא ה"הסתרה הפנימית" הזו).
 
הדיון מי המרואיין צפוי למדיי, אבל האמת שישמח אותי מאוד לשמוע תובנות על הריאיון עצמו:
מה טוב?
מה נפלא?
מה יש לשפר?
מה חייב לשפר?
מה למדתם ממנו?
לדעתי מה חייב לשפר היא השאלה הכי קריטית ;) סתם...
באמת, חשבתי לכתוב ביקורת, אשתדל. אולי מחר, מחרתיים. או היום.
 
בשביל ראיון שני זה מעולה ומושלם.
אבל השדרנים ברדיו נשמעים יותר רהוטים ובטוחים בעצמם, בעת ראיון.
נראה לי שכדאי, שהמראיין והמרואיין יסכמו את השאלות והנקודות מראש.
 
אז ככה:

קודם כל, יתכן שזו בעיה להעלות ראיון כזה כמה ימים לפני אבלות בין המצרים. ובמחשבה שניה גם אח"כ, כי אז אלול כבר מתקרב ואני לא רוצה להיכשל בבין אדם לחברו בכך שאני מעיר את כל ישני הבית משאגות הצחוק שלי.

אבל ברצינות - מאוד נהניתי מהשנינות וה"דוגריות" המביכה של שניכם. זה ראיון שאפשר לשמוע שוב ושוב ולא ימאס.

ההתחלה בתיאור של צורת הישיבה שלכם (עם תמרור העצור), וגם המשכת מדי פעם להזכיר אותו ועוד כל מיני אלמנטים, הוסיפה לדעתי נופך נפלא בכך שהיא סייעה לצייר לעצמנו את המצב הקשה ששורר שם. רחמיי על הג'ינג'י המראויין.

כפי שכתב לפני @דוד ריזל - במקומות מסוימים (מאוד) יתכן שהיה מקום לטיפהל'ה יותר רהיטות. אבל במחשבה שניה זה קורה גם לשדרנים גדולים (לא שאתה לא שדרן גדול, אבל יעני אתה בחברה טובה, כן?), אז כנראה שזה סתם דבר שילוטש עם הזמן. ובמחשבה שלישית, אולי דווקא כדאי להשאיר את זה ככה, כי זה נותן טעם יותר אישי לראיון, טעם שיותר מתאים לראיון "בלתי רשמי" מסוג זה.

את הביקורת הזו אני כותב הרבה זמן אחרי ששמעתי את הראיון, אז אני לא כ"כ זוכר אם היו לי עוד הערות כלשהן. אולי אם אקשיב שוב, אוכל לבקר בצורה פרטנית יותר.

ו... נתן, תודה רבה!


נ.ב. באמת התכוונת שנלמד ממנו משהו? לא יודע, אולי שאסור לדבר עם זרים? :rolleyes:
 
נערך לאחרונה ב:
התוכן - מעולה!
איכות השמע - פחות. כוון את המזגן על פחות FAN או שתחליף מיקורפון לסוג 'דינמי', כזה שמקליט רק מה שבטווח של 10 ס"מ (בתקווה שעל כל שתי אזניים יש מיקרופון).
 
התחלתי להקשיב ולא גמרתי(לא היה לי זמן) אבל זה נשמע מצוין! בלי נדר אשמע את הכל ואכתוב לך בקורת.
 
טוב נתן. הבטחתי – קיימתי. אומנם מאוחר מהזמן שנקבע, אבל בכל זאת...

כרטיסייה חדשה של יוטיוב, דף חדש בוורד. עכשיו אני מוכן.

הפרק מתחיל בלהסביר לסופר הג'ינג'י הדגול שהוא יכול לדבר. מראה על חובבנות. אבל למה אני נודניק.

נתן לא אומר את השם כי הוא חושב שהפצחנים הפרוגיסטים ברוכי הכישרון לא יעלו מי זה. נדבר, נתן.

מעבר לא חלק בין המשפט על 'מי שיזהה יזהה' לבין השאלה ראשונה. שדרן מומחה היה עושה אתנחתא ואז מתחיל לדבר.

דבר שני: למה למען השם תקעת את הפאנץ' על התמרור בהתחלה? ולא נדבר על זה שאתה אמרת לו להחזיק את התמרור. ניחוש.

השם האמיתי – יואב. אם זה נכון, אני עציץ פטרוזיליה.

גלנט נכנס עם 'יואב' לדיו פילוסופי בנוגע לענייני אנשים פשוטים. עד כאן לא הגענו לת'כלס של הראיון. חוצמזה שזה לא נשמע ראיון אלא ישיבת קדם הוצאה של מקומון חובבני מלא בדחקנים עם סף בלתי נגמר של חוש הומור צרוד למדי. אבל למה אני נודניק.

מריצים בדיחות על חשבון תמרור עצור שלא יכול להגיב אבל בליבו המשושה הוא בוכה בכי תמרורים. פשוט רשעות. לא הקטע עם הרמזור, אלא לבזבז על השטויות האלה דקה.

אלף רגעים של שתיקה ורמזים מרומזים בין המיקרופון למיקרופון השני.

תקנו אותי אם אני טועה, אני מרגיש נוכחות יתר מצד המרואיין, נתן נעלם לתוככי השקט.

עושים הצגת מילוי זמן כאילו נתן חושב שהסופר הדגול כתב 15 ספרים בעוד שהוא הכפיל אותם ב10.

עוד כמה דאחקות לא ת'כלסיות על שאלה אחת.

מפהק, והולך לשתות קפה.

או – חזרתי.

בוא נשמע.

עוד כמה שאלות בנושא הסמקת קומיקס – שידור חוזר של כמה הודעות שכתב אותו סופר ג'ינג'י שתיכף נחשוף את שמו.

נתן גלנט נותן רמז מיהו באמירה על פלח אוכלוסייה. מהו? על כך בהמשך.

נתן נותן אמירה מעניינת בנושא שמחת חיים של מראיינים, ושאלות פסיכולוגיות בנושא לחץ ממיקרופונים.

עכשיו התחיל להיות מעניין. אבל --- כתבתי הרבה מדי בשביל 10 דקות. אז נקשיב לעצה של הסופר העלום ונפרסם סיפורים לאורך זמן.

נמשיך מחר.

נ.ב.
Natan Galant@
אל תכעס שלא החמאתי לך מספיק. בהמשך הביקורת תקבל כמה צ'ופרים.
ובינינו-
מספיק לך שאתה יודע שאתה כישרון.
ערב טוב לכל מי שהצליח לקרוא עד כאן.
וכן, אני יודע שאני נודניק.
 
זו ביקורת ראויה לשמה!

דבר שני: למה למען השם תקעת את הפאנץ' על התמרור בהתחלה?
זו דעתי:
ההתחלה בתיאור של צורת הישיבה שלכם (עם תמרור העצור), וגם המשכת מדי פעם להזכיר אותו ועוד כל מיני אלמנטים, הוסיפה לדעתי נופך נפלא בכך שהיא סייעה לצייר לעצמנו את המצב הקשה ששורר שם. רחמיי על הג'ינג'י המראויין.
מה אומר?

אני עציץ פטרוזיליה.
וואו. צריך לשקול מחדש איך להתייחס לכתיבה משובחת של עציצים כשרוניים שכאלו, ועוד פטרוזיליה!
הקטע הוא שאני דווקא כן חשבתי ששמו יואב, רק שאיך נאמר? יואב זה לא בדיוק השם הכי נדיר בעולם, כך שבלאו הכי אני לא יכול לדעת מי זה. אמנם אח"כ כולם אמרו שזה מם הרשקוביץ, אבל מישהו מבחוץ שישמע את זה לא אמור לחשוב שלא קוראים לו יואב.
חוש הומור צרוד למדי
הצרידות הזו משובחת בעיני מאוד.
תקנו אותי אם אני טועה, אני מרגיש נוכחות יתר מצד המרואיין, נתן נעלם לתוככי השקט.
צ'מע, לפעמים צריך לתת גם למרואיין לדבר... וברצינות - אני חושב שכל שדרן עושה את זה פעם או פעמיים במהלך הראיון. סוג של חלון זמן לשמוע את נבכי נפשו המפותלת של המרואיין שמעוניין לחלוק עם המאזינים מסר נדיר שלא ישכח.


טוב, נתן, מספיק לקחתי לך את רשות הדיבור.
 
נערך לאחרונה ב:
טוב נתן. הבטחתי – קיימתי. אומנם מאוחר מהזמן שנקבע, אבל בכל זאת...

כרטיסייה חדשה של יוטיוב, דף חדש בוורד. עכשיו אני מוכן.

הפרק מתחיל בלהסביר לסופר הג'ינג'י הדגול שהוא יכול לדבר. מראה על חובבנות. אבל למה אני נודניק.

נתן לא אומר את השם כי הוא חושב שהפצחנים הפרוגיסטים ברוכי הכישרון לא יעלו מי זה. נדבר, נתן.

מעבר לא חלק בין המשפט על 'מי שיזהה יזהה' לבין השאלה ראשונה. שדרן מומחה היה עושה אתנחתא ואז מתחיל לדבר.

דבר שני: למה למען השם תקעת את הפאנץ' על התמרור בהתחלה? ולא נדבר על זה שאתה אמרת לו להחזיק את התמרור. ניחוש.

השם האמיתי – יואב. אם זה נכון, אני עציץ פטרוזיליה.

גלנט נכנס עם 'יואב' לדיו פילוסופי בנוגע לענייני אנשים פשוטים. עד כאן לא הגענו לת'כלס של הראיון. חוצמזה שזה לא נשמע ראיון אלא ישיבת קדם הוצאה של מקומון חובבני מלא בדחקנים עם סף בלתי נגמר של חוש הומור צרוד למדי. אבל למה אני נודניק.

מריצים בדיחות על חשבון תמרור עצור שלא יכול להגיב אבל בליבו המשושה הוא בוכה בכי תמרורים. פשוט רשעות. לא הקטע עם הרמזור, אלא לבזבז על השטויות האלה דקה.

אלף רגעים של שתיקה ורמזים מרומזים בין המיקרופון למיקרופון השני.

תקנו אותי אם אני טועה, אני מרגיש נוכחות יתר מצד המרואיין, נתן נעלם לתוככי השקט.

עושים הצגת מילוי זמן כאילו נתן חושב שהסופר הדגול כתב 15 ספרים בעוד שהוא הכפיל אותם ב10.

עוד כמה דאחקות לא ת'כלסיות על שאלה אחת.

מפהק, והולך לשתות קפה.

או – חזרתי.

בוא נשמע.

עוד כמה שאלות בנושא הסמקת קומיקס – שידור חוזר של כמה הודעות שכתב אותו סופר ג'ינג'י שתיכף נחשוף את שמו.

נתן גלנט נותן רמז מיהו באמירה על פלח אוכלוסייה. מהו? על כך בהמשך.

נתן נותן אמירה מעניינת בנושא שמחת חיים של מראיינים, ושאלות פסיכולוגיות בנושא לחץ ממיקרופונים.

עכשיו התחיל להיות מעניין. אבל --- כתבתי הרבה מדי בשביל 10 דקות. אז נקשיב לעצה של הסופר העלום ונפרסם סיפורים לאורך זמן.

נמשיך מחר.

נ.ב.
Natan Galant@
אל תכעס שלא החמאתי לך מספיק. בהמשך הביקורת תקבל כמה צ'ופרים.
ובינינו-
מספיק לך שאתה יודע שאתה כישרון.
ערב טוב לכל מי שהצליח לקרוא עד כאן.
וכן, אני יודע שאני נודניק.
למה נודניק?
תודה על הביקורת המפורטת.
בלי ביקורות טובות אי אפשר להשתפר.
 
זו ביקורת ראויה לשמה!


זו דעתי:

מה אומר?


וואו. צריך לשקול מחדש איך להתייחס לכתיבה משובחת של עציצים כשרוניים שכאלו, ועוד פטרוזיליה!
הקטע הוא שאני דווקא כן חשבתי ששמו יואב, רק שאיך נאמר? יואב זה לא בדיוק השם הכי נדיר בעולם, כך שבלאו הכי אני לא יכול לדעת מי זה. אמנם אח"כ כולם אמרו שזה מם הרשקוביץ, אבל מישהו מבחוץ שישמע את זה לא אמור לחשוב שלא קוראים לו יואב.

הצרידות הזו משובחת בעיני מאוד.

צ'מע, לפעמים צריך לתת גם למרואיין לדבר... וברצינות - אני חושב שכל שדרן עושה את זה פעם או פעמיים במהלך הראיון. סוג של חלון זמן לשמוע את נבכי נפשו המפותלת של המרואיין שמעוניין לחלוק עם המאזינים מסר נדיר שלא ישכח.


טוב, נתן, מספיק לקחתי לך את רשות הדיבור.
למה נודניק?
תודה על הביקורת המפורטת.
בלי ביקורות טובות אי אפשר להשתפר.
שכוייח לשניכם. כיף לקבל מחמאות, ושניכם כיוצרים יודעים זאת היטב.
אצבעותי מסמיקות על המקלדת.
ב.א . ,
תגובותיך נכונות בהיבט אחד.
אני, ורוב הצופים לעניות דעתי, הבינו על פי הכתוב שזו תכנית אירוח, ולא תכנית סאטירה. לו הייתה זו תכנית סאטירה היו אמירותיך נכונות לגמרי.
אך תוכנית אירוח שגולשת לסגנון סאטירי מראה שהיא לא זה ולא זה. לכן חוש ההומור צרוד ולכן לא אהבתי את הקטע עם התמרור.
דבר ת'כלס, ואל תנסה סתם למשוך זמן.
תן הגיגים ממוחו הקודח של סופר ג'ינג'י, שעל פי הקלישאה אמור להיות קודח במיוחד.
אל תיתן הגיגים פסיכולוגיים על נפשו של מראיין ומרואיין.
ושלא תבינו אותי לא נכון ---
אני כלל וכלל לא 'מחפש' את גלנט. אני לא מחפש להראות לו שהעבודה שלו היא לא טובה - כי היא טובה ועוד איך. על כך בהמשך הביקורת. אבל ---
כיוצר, נתן יודע לקבל ביקורת. ואני יודע לתת.
נתן, תודה על הקבלה. רטטתי כולי ממחשבה שאתה עלול להיעלב מדברי, מה גם שכמתבאר לעיל לא זו הייתה כוונתי.
המשך יום טוב לכולם.
נ.ב.
בשל 'תקלה טכנית' לא יכולתי לכתוב אתמול את המשך הביקורת. בעז"ה היום או מחר.
 
שכוייח לשניכם. כיף לקבל מחמאות, ושניכם כיוצרים יודעים זאת היטב.
אצבעותי מסמיקות על המקלדת.
ב.א . ,
תגובותיך נכונות בהיבט אחד.
אני, ורוב הצופים לעניות דעתי, הבינו על פי הכתוב שזו תכנית אירוח, ולא תכנית סאטירה. לו הייתה זו תכנית סאטירה היו אמירותיך נכונות לגמרי.
אך תוכנית אירוח שגולשת לסגנון סאטירי מראה שהיא לא זה ולא זה. לכן חוש ההומור צרוד ולכן לא אהבתי את הקטע עם התמרור.
דבר ת'כלס, ואל תנסה סתם למשוך זמן.
תן הגיגים ממוחו הקודח של סופר ג'ינג'י, שעל פי הקלישאה אמור להיות קודח במיוחד.
אל תיתן הגיגים פסיכולוגיים על נפשו של מראיין ומרואיין.
ושלא תבינו אותי לא נכון ---
אני כלל וכלל לא 'מחפש' את גלנט. אני לא מחפש להראות לו שהעבודה שלו היא לא טובה - כי היא טובה ועוד איך. על כך בהמשך הביקורת. אבל ---
כיוצר, נתן יודע לקבל ביקורת. ואני יודע לתת.
נתן, תודה על הקבלה. רטטתי כולי ממחשבה שאתה עלול להיעלב מדברי, מה גם שכמתבאר לעיל לא זו הייתה כוונתי.
המשך יום טוב לכולם.
נ.ב.
בשל 'תקלה טכנית' לא יכולתי לכתוב אתמול את המשך הביקורת. בעז"ה היום או מחר.
מקבל הכל, רק מעיר נקודה אחת:
הפודקאסט לא אמור להיות משהו מוגדר: ראיון! או הומור!
הוא אמור להיות משהו שונה, תכנית אירוח אישית, וממילא עם טעם אישי.
ושוב - ממש שמח לשמוע ביקורת. גם מחמאות כמובן.
 
אני, ורוב הצופים לעניות דעתי, הבינו על פי הכתוב שזו תכנית אירוח, ולא תכנית סאטירה. לו הייתה זו תכנית סאטירה היו אמירותיך נכונות לגמרי.
אך תוכנית אירוח שגולשת לסגנון סאטירי מראה שהיא לא זה ולא זה.
נתן לקח לי את המילים:
הפודקאסט לא אמור להיות משהו מוגדר: ראיון! או הומור!
הוא אמור להיות משהו שונה, תכנית אירוח אישית, וממילא עם טעם אישי.
נתן, כידוע לכולנו, הוא אדם שונה ומיוחד (בקטע מחמיא, כן?), ומצופה שגם תכניו יהיו כאלו, כפי שהוא אכן מצליח לעשות בהצלחה מרובה!
מתי פרק הבא?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה