ב"ה
אם אני לפני לידה, אני יכולה
ללכת לים בחופשת הקיץ?


המיתוס: אסור לאישה לפני לידה לבקר בים ובבריכה, האומנם? ד"ר שני בוקובזה, רופאת נשים בכירה במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' ענתה בפרוטרוט מה מותר ומה אסור בכל מה שקשור למים לפני לידה



בעודנו מתארגנים ליציאה לים כמסורת המשפחתית שלנו בימי הקיץ הארוכים, נעצרתי לפתע. 'רגע. אולי כשאני לפני לידה אסור לי השנה ללכת לים?', מצאתי את עצמי שואלת בקול. 'אולי זה מזרז לידה?', המשכתי לתהות.

פתאום מצאנו את עצמנו כל המשפחה נעצרים. 'מה, אמא לא תבוא איתנו?', 'רוצים ללכת רק עם אמא', שמעתי אותם אומרים. מתוקים שכאלה, אבל אני לא רוצה לקחת סיכון.

האם אישה לפני לידה יכולה ללכת לים או שמא כדאי להיזהר?​


ד"ר שני בוקובזה, רופאת נשים בכירה במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', מסבירה בדיוק מה אסור ומה מותר:

"אין מניעה מלהיכנס לים הפתוח כי המים בו מתחלפים כל הזמן. כשמדובר בבריכה, חשוב לשים לב שיש לה רישיון פיקוח המצביע כי היא עומדת בתקן על פי משרד הבריאות ונמצאת תחת פיקוח הרשות המקומית.

"מוטב להימנע מג'קוזי ובריכות חמות, ובמיוחד כשהמים שלהם עולים על טמפרטורה של 37 מעלות."

"גם למעיינות ונחלים כדאי לא להיכנס, כל עוד לא מדובר במים חיים מתחלפים. חשוב לשים לב לכך מפני שמים עומדים במקומות כאלה עלולים לגרום לזיהומים."

ד"ר בוקובזה מבקשת להוסיף: "אמנם אין בעיה, כאמור, להיכנס לים או לבריכה מפוקחת, אך מומלץ מאוד להימנע מהגעה לים בשעות החום וללכת לבריכה שהיא דווקא מקורה. אומנם מים לא מזרזים לידה או מסוכנים, אבל התייבשות לעומת זאת, כן, וזה כבר מסוכן. לכן חשוב להקפיד לשתות, לא לייבש את הגוף (גם לא רק כאבחנה רפואית אלא כהרגשה רעה) ולהיזהר באופן כללי לשמור על עצמך".





תשובת והמלצות המומחים המובאת בקטע הנ"ל הינן כלליות בלבד, ואין לראות בהן מתן ייעוץ רפואי ספציפי. המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי פרונטלי מעמיק ומטרתו לספק מידע ראשוני. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני נקיטת פעולה, קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו.