איך להתאים שולחן למטבח קטן?

את רוב שעות הערות שלנו בבית – אנו מעבירים במטבח. עיקר חיי הבית רוחשים שם, ליתר דיוק סביב השולחן. זה שם, סביב רהיט פשוט זה, שהשיחות זורמות, הצחוק נשמע חזק והמשפחה חולקת רגעים טובים. כשלוקחים את זה בחשבון – נותנים למטבח את המרחב הדרוש לו.

אבל מה אם המטבח הוא כזה קטנטן, כמו אלה ברוב הדירות בימינו? במקרה זה, הפתרון הוא ללכת על שולחן מטבח קטן. לא להיבהל – לא מוזנח, אלא קטן. אם נבחר היטב, השולחן ימלא את תפקידו טוב מאוד - פונקציונלית ואסתטית.

במאמר הבא תקבלו את כל הטיפים על מנת לבחור את השולחן האידאלי עבור המטבח שלכם.


איך לבחור שולחן קטן למטבח?

  • כלל מספר אחת לפני קניית השולחן למטבח שלך: לשים לב לגודל של השטח הזמין. לוודא שנשאר מעבר חופשי גם כשהשולחן יהיה בתפוסה מלאה. השולחן חייב להיות יחסי לסביבה, כך שיהיה ניתן בהחלט לעבור ולהסתובב סביבו בחופשיות, וגם ליושבים תהיה היכולת לשבת ולעמוד בלי להיתקל באדם ליד. לשם כך, כדאי להשאיר בין 90 ל-70 ס"מ חופשי סביב השולחן.
  • טיפ כיצד למדוד זאת באופן מעשי – להדביק ברצפה כמה חתיכות של עיתון בגודל המדויק של השולחן המיועד. כך תוכלו לוודא שהסביבה נשארת נוחה עם מספיק מקום למעבר.
  • נשמע מוזר, אבל זו ממש האפנה האחרונה היום... הכיסאות לא צריכים להיות באותו דגם, אפילו לא להיות אותו דבר, וזה נהדר, במיוחד עבור אלה שרוצים לחסוך כסף. אתם יכולים להשיג שולחן וכיסאות בחנויות יד שנייה או בבית של סבתא או של הדודה. לשולחנות קטנים עדיף להתאים כיסאות בעיצוב נקי ומינימליסטי, גם כדי לא להכביד על חזות המטבח.
  • אופציה טובה היא ללכת על שולחן קטן בסגנון אי, במיוחד עבור אלה שיש להם מטבח אמריקאי.
  • שולחן מטבח טוב יכול להיות קטן, יפה וזול, כן! לא תמיד השולחנות היקרים ביותר הם הטובים ביותר. אתם רק צריכים לשים לב לאיכות של החומר שבו הרהיט מיוצר.
  • טיפ נוסף כדי להוזיל את עלות השולחן הוא להשקיע יותר בכיסאות מאשר בשולחן עצמו, שכן הכיסאות יהיו אחראיים על הנוחות והאסתטיקה של פינת האוכל.
שולחן קטן מרובע למטבח - שולחן מרובע קטן הוא דגם שלוקח יותר מקום, ולכן הוא מתאים יותר עבור מטבחים גדולים יותר. הפינות יכולות להקשות על הוספת מושבים נוספים. היתרון שלו הוא השתלבות נקיה עם הקיר כשהוא לא בשימוש מלא.

סגנונות של שולחנות
שולחן קטן עגול למטבח - שולחן עגול קטן מושלם עבור מטבחים עם פריסה מרובעת, והוא יכול להכיל בין 4 ל-6 אנשים בשקט. היתרון של שולחן עגול הוא שאין לו פינות, הוא מאפשר הוספת כיסאות נוספים סביבו מבלי לאבד מקום על השולחן.

שולחן קטן מלבני למטבח - למטבחים בעלי צורה מלבנית הכי מתאים שולחן בצורה זהה, שכן הוא מלווה את העיצוב של הסביבה. בשולחן זה, כמו בריבוע, ניתן להשתמש בצמוד לקיר כדי לחסוך במקום. כאשר תרצו להשתמש בו בתפוסה מלאה – תרחיקו אותו מהקיר ותביאו את הכיסאות הנוספים מהסלון או מהחדרים. טיפ נוסף הוא להמר על ספסלים במקום כיסאות. כאשר הם לא נמצאים בשימוש, פשוט לשים אותם מתחת לשולחן... יהיה לכם מטבח עם 100% מעבר פנוי!

שולחן אובלי קטן למטבח - שולחן אובלי למטבח קטן דומה מאוד לשולחן העגול, ויש לו אותם יתרונות. הוא מושלם עבור אלה שיש להם מטבח מלבני.

שולחן מטבח קטן מתקפל - לבסוף, אם המטבח שלכם הוא קטן, אבל ממש קטן, כדאי לחשוב על שולחן קטן מתקפל. סוג זה של שולחן יכול להיות מורכב ומפורק לפי הצורך, והוא מתאים באופן מושלם תוך שמירה על מעבר פנוי. מודל מעניין נוסף הוא שולחן קיר נשלף, כי כאשר הוא לא בשימוש - המעבר פנוי לגמרי.
  • שולחן מלבני 2.jpg
    שולחן מלבני 2.jpg
    KB 35.4 · צפיות: 762
  • שולחן מרובע.jpg
    שולחן מרובע.jpg
    KB 25.5 · צפיות: 754
  • שולחן עגול.jpg
    שולחן עגול.jpg
    KB 29.2 · צפיות: 837
על המחבר
תמי רוטנברג
שלום!
נעים להכיר, שמי תמי רוטנברג, אדריכלית פנים ירושלמית, אני מתכננת ומעצבת בתים ללקוחות פרטיים שרוצים בית בתכנון ועיצוב אישי, ובסטנדרט מקצועי גבוה.
אני מגשימה זאת על ידי המון הקשבה, חשיבה, השקעה וניסיון, ומחויבות לתוצאה מושלמת !
אם אתם חושבים על שיפוץ בקרוב או בעתיד, קבלו מדריך שכתבתי (על בסיס תכנים שכתבתי עבור אתר הידברות ופלטפורמות נוספות) ובו סקירת כל השלבים בתהליך, לחצו כאן. אם אתם ממש לקראת בנייה – צרו קשר כעת 0587126130 לשיחת אבחון, יש לי עבורכם נוסחה מנצחת לבית אישי בדיוק בשבילכם!

תגובות

היי
תודה רבה על המאמר המרתק
יש לנו מטבח 10 מטר מרובע
כאשר השיש והכיורים תופסים 2 קירות בצורת האות ר'
כרגע אנחנו משתמשים בשולחן צר שצמוד 2 הקירות שממול השיש
וניתן להושיב שם 4 כסאות בצורה סבירה
במידה וצריך יותר (והרבה פעמים צריך יותר) אנו מזיזים אותו מהקיר ושמים כסאות מ2 צדדיו
אולם אז המטבח נהיה צפוף להחריד

האם לדעתך שולחן עגול יפטור את הבעיה?

במאמר מוסגר הייתי מצפה ממאמר שמדבר על מטבחים קטנים להביא לי תמונות והשראות ממטבחים קטנים
לא חוכמה לשים תמונה של שולחן מרובע/עגול/מלבני במטבח ענק הוא תמיד ישתלב שם יופי.
 
היי
תודה רבה על המאמר המרתק
יש לנו מטבח 10 מטר מרובע
כאשר השיש והכיורים תופסים 2 קירות בצורת האות ר'
כרגע אנחנו משתמשים בשולחן צר שצמוד 2 הקירות שממול השיש
וניתן להושיב שם 4 כסאות בצורה סבירה
במידה וצריך יותר (והרבה פעמים צריך יותר) אנו מזיזים אותו מהקיר ושמים כסאות מ2 צדדיו
אולם אז המטבח נהיה צפוף להחריד

האם לדעתך שולחן עגול יפטור את הבעיה?.
אם שולחן צר ועדיין צפוף, לא חושבת שעגול ישפר את המצב.
במאמר מוסגר הייתי מצפה ממאמר שמדבר על מטבחים קטנים להביא לי תמונות והשראות ממטבחים קטנים
לא חוכמה לשים תמונה של שולחן מרובע/עגול/מלבני במטבח ענק הוא תמיד ישתלב שם יופי.
אכן, הבעיה היא שימוש בתמונות עם אישור פרסום, במגוון קטן בהרבה, מה שמחייב במקרים מסוימים תמונות שלא משקפות את מלא העניין.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  33  פעמים

לוח מודעות

More from תמי רוטנברג

שתף את המאמר

למעלה