חברת אדובי תשיק בימים הקרובים עדכון לתוכנת הפרמייר אשר כולל בתוכו יכולת מובנית לתמיכה בהאצה של כרטיסי מסך (הן של NVIDIA והן של AMD) אשר תאפשר לראשונה שימוש בכרטיס הגרפי בכדי לייצא מהר באופן משמעותי סרטונים.

ייצוא (export) בתוכנת הפרמייר במיוחד כשמדובר בסרטוני 4K ומעלה עם אפקטים רבים יכול להיות עסק ממושך מאד וכל שיפור קל בזמני הייצוא בעיקר למי שעובד עם התוכנה למחייתו הוא חיסכון. מה תגידו אם כך על עדכון שצפוי לאפשר לכם לייצא עד פי 4X מהר יותר בלי רכישה של שום חומרה חדשה? (כן אתם שומעים נכון – וכן, יש כמה אותיות קטנות).

אז על מה מדובר בדיוק? בעדכון אשר היה עד כה זמין בגרסאות הבאטא של פרמייר ויושק בשעות או בימים הקרובים (עדכונים של אדובי אגב הופכים זמינים למשתמשים שונים בזמנים שונים אז לא להתעצבן אם העדכון זמין לחברים ולא לכם), הוסיפה החברה תמיכה בכרטיסי ה-Geforce וה-RX של חסרת NVIDIA (בגרסת הבאטא גם כרטיסי מסך של AMD נתמכו ואנו מקווים שכך יהיה גם בגרסה הסופית) לצורך ייצוא של סרטונים. עד כה הסתמכה פרמייר על המעבד לצורך ייצוא והדבר היה רחוק מלהיות אופטימאלי.

מבחנים שונים שבוצעו ברשת עם גרסאת הבטא של פרמייר מראים טווח רחב למדי של תוצאות תוך שימוש במאיץ גרפי לצורך ייצוא. מה שמעניין הוא שנראה שלכל הפחות תוכלו לצפות לשיפור של כ-25% במהירות הייצוא (בהחלט מכובד – בטח בסרטונים ארוכים), אבל במקרים מסויימים, וכמובן בתלות בחומרה שעומדת לרשותכם השיפור יכול להגיע גם ל-200% ובאתר של חברת pugetsystems בכתבה שפורסמה לפני מספר שבועות דובר אפילו על 400% (בנינו, אנחנו נסתפק גם ב-200%).

אז מה צריך לעשות בכדי לקבל את השיפור הנדיב הזה בביצועי הייצוא של פרמייר?
לא הרבה האמת:

תצטרכו להוריד ולהתקין את גרסת פרמייר החדשה (שימו לב גרסת 14.2 – עדכון מאי 2020).
אתם צריכים להיות בעלים של כרטיס מסך של חברת NVIDIA (מסדרת ה-Geforece/RX) או AMD (כרטיס מסך מובנה של אינטל לא יעזור לכם פה). מומלץ גם להוריד עדכון לדרייבר של כרטיס המסך אם כי לא מדובר בהוראה מפורשת של אדובי.
הפעילו את פרמייר וגשו ל-File>project settings>general וודאו שאפשרות הרינדור על GPU acceleration.
גשו ל-Edit>preferences>media וודאו שסימנתם ב-V את האפשרות Enable hardware-accelerated encoding and decoding (אם הניסוח המדויק הזה לא מופיע כנראה שגרסת הפרמייר שלכם לא מעודכנת).
בחלון הייצוא בחרו H.264 (כפי הנראה יש גם תמיכה ב-H.265 לפי המופיע באתר אדובי), לבחור match source – high bitrate ולגלול למטה בטאב הוידאו ותחת encoding לבחור hardware encoding כמו גם high ו-5.1.
אם ביצעתם את כל אלו אתם אמורים לראות שיפור בביצועי הייצוא של פרמייר (אדובי גם מבטיחה כמה תיקוני באגים בעדכון האחרון ותמיכה מובנית ב-ProRes RAW אגב). אנו מאד נשמח לשמוע מכם עד כמה העדכון השפיע על מהירות הייצוא שלכם ובאיזו חומרה אתם משתמשים לעבודה.

נכתב במקור ע"י עידו גנוט
  • Adobe_Premiere_Pro_CC_icon.svg.png
    Adobe_Premiere_Pro_CC_icon.svg.png
    KB 58 · צפיות: 127