עיצוב חדרים קטנים – רהיטים עם מסר כפול

פינת-ישיבה-סיטקה.jpg

עיצוב חדרים קטנים הינו אתגר מאוד גדול. בתהליך ננסה לתת תחושה שהחדר, או החלל, גדול יותר ממה שהוא באמת. יש כמה דרכים ליצור אשליה כזו. חדרים קטנים אפשר לגוון עם צבעוניות בהירה, להמעיט בחפצים… והדבר שאני הכי אוהבת, לדאוג שלרהיטים יהיה מסר כפול, לתת להם יותר משימוש אחד. רהיט שיש לו יותר מפונקציה אחת יהיה יעיל מאוד בחלל הקטן.

הדוגמאות המוכרות והנפוצות ביותר קשורות בעיקר לאחסון: ארגז מצעים שמתחת למיטה, ספה שנפתחת למיטה או מראה בחדר רחצה שהיא גם ארון.

דלת-ארון-סתרים.jpg

הנה כמה רעיונות של רהיטים שיכולים לשמש לשני דברים במקביל:

ספסל אחסון:

אחד הפריטים הפשוטים והיעילים. בחללים קטנים, ככלל, אני אוהבת לשלב ספסלים לטובת מקום ישיבה שלא תופס הרבה מקום, אינו גבוה מדי ולכן גם לא מעמיס את החלל. השלב הבא הוא להשתמש בחלק שמתחת למושב כאזור אחסון. למשל, ספסל הישיבה שמתחת למדרגות משמש גם כארגז אחסון לצעצועים של הילדים. דוגמא נוספת, ספסל בחדר השינה ליד המיטה שמאחסן נעליים או מצעים

ספסל-פינת-אכסון.jpg

מחיצה שהיא ספרייה או ארון:

לעיתים אנו רוצים לייצר הפרדה בין שני אזורים על ידי מחיצה. הפרדה הזו אפשר לייצר על ידי קיר בלוקים, ואפשר גם מחומרים אחרים. למשל עץ. במקרה הזה אפשר יהיה להשתמש במחיצה גם למשהו נוסף. למשל, ספרייה שפתוחה משני הצדדים יכולה לשמש גם כמחיצה אוורירית וגם מקום לאחסון של ספרים, משחקי קופסא ואפילו לחפצי נוי.

דוגמא נוספת, ארון שמפריד בין שני חדרים. מאחורי רוב הדלתות של הארון יש מדפים לאחסון. דלת אחת יכולה להיות מעבר לחדר השני.

TMA-in-Givatim-Main.jpg

Partitions-5.jpg

חדר משפחה מודולרי:
בלא מעט בתים יש פינת ישיבה שמוגדרת כחדר משפחה. זה החדר הכי כייפי בבית כי שם אפשר להיזרק על הספות. אבל מה קורה כשרוצים לשחק? יש פתרון שהופך את פינת הישיבה המאורגנת למזרון אחד גדול. מדובר על פינת ישיבה מודולרית שעשויה מכריות בצבעוניות מקסימה (בחירה שלנו כמובן). אפשר לסדר אותן אחת על השניה ליצור פינת ישיבה, או לפרוש על הרציפה ולייצר מזרון עבה ומקסים שהילדים יכולים לשחק עליו בבטחה (ניתן להשיג בסיטקה פינות ישיבה)

ריהוט עם מסר כפול הוא יעיל ובדרך כלל פותר בעיה של מקום ושל אחסון.
לרעיונות שיתאימו לבית שלכם, מוזמנים ליצור איתי קשר

modern-print-storage-ottoman-bench.jpg

קרדיט לתמונת פינת ישיבה: סטיקה
על המחבר
דנה מורן
מעצבת פנים שמתמחה בעיצוב ותכנון בעיקר של וילות, בתים פרטיים, דופלקסים ודירות בעיצוב ישראלי עכשווי. בעלת תואר שני במנהל עסקים, מרצה בבתי ספר לעיצוב פנים ומנהלת אקדמית של המגמה לעיצוב פנים במכללת פרוג.

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  33  פעמים

לוח מודעות

More from דנה מורן

שתף את המאמר

למעלה