אנימציה או הנפשה בשמה העברי היא הכנסת נפש לגוף, במושגים וירטואלים...
אם נשים לב לעולם המופלא שסביבנו, למערכת המדהימה ושמה עולם, יהיה קל יותר להנפיש במציאות המדומה,
בעולם יש המון תזוזה, הרגשה של פעילות אין סופית, אבל - נעימה לעין.
אם נשים לב לתהליכים סביבנו, יהיה קל יותר לצור הנפשה שתתן לעין הנאה וגם קצב.
אז איך נראה העולם (מוזמנים להוסיף עוד נקודות):

1. אין תזוזה סטטית ואין חזרתיות של תזוזה באותו קצב
אם תבחנו את התזוזות בעולם תגלו שאין תזוזה שמתחילה ונגמרת באותה מהירות, קצב המהירות אינו סטטי ותמיד מענין,
למשל שימו לב לדבר פשוט כמו נר דולק, הקצב משתנה ללא הרף:
שלהבת.gif

ולכן אם תנפישו את תזוזה בקצב אחיד התוצאה תהיה משעממת לעין ולא מספיק מעניינת
המלצות:
1. הקפידו על שינוי קצב המהירות, זה יהפוך את האנימציה שלכם למעניינת יותר (בדיוק בשביל זה יש את פקודת Easing)
2. אם אתם מנפישים תנועות חזרתיות (למשל משפטים באים והולכים, או נצנוצי אור וכדו') , אל תחזרו על אותו קצב אלא תגוונו בכמה סוגי מקצבים של תנועה שיתנו את היופי והרגשת הענין
לדוגמא: קיבלתי הנפשה של פרסום עם 9 קוביות שעלי להציג אותם על המסך, זה יכול לצאת משעמם או מעצבן, חשבתי איך לתת הנפשה לפי הכלל הזה והבנתי שעלי להנפיש בקצב הולך וגובר של המשפטים כדי לענין את העין, ולכן הקצב של התנועה הולך וגובר, כל משפט יותר מהיר מהמשפט שלפניו וכל קצב של משפט בפני עצמו במהירות משתנה ממהר ללאט.


מכבי קידס קצב.gif




2. מה בין תזוזה עדינה וכמעט בלתי נראית לבין תזוזה מופרעת ומלחיצה
בעולם שלנו יש הרגשת תזוזה תמידית, אבל יש הרבה מרכיבים שזזים בכזו איטיות, שכדאי לשים לב
למשל עננים, שקיעה וזריחה, גלי ים, שלא נדבר על תהליך גדילה של צמחים וכו', בלי סוף תזוזות עדינות וכמעט בלתי נראות ולמולם יש גם תזוזות 'מופרעות' כמו ברקים, או אפילו הר געש מתפרץ.., בינהם יש סקלת תזוזות כמו עלים מתנענעים, ציפורים עפות, אנשים הולכים וכל התזוזות המהירות יותר שהטכנולוגיה יצרה כמו מכוניות נוסעות, מטוסים וכו', העין שלנו מתקשה לסבול תזוזות מידי מופרעות, מה שיקרה שהיא תתעיף מהתזוזות ותחפש להתפטר מהם.
המלצות:
א. כשאתם מנפישים אל תלחיצו את העין, תתניעו בעדינות ותשתדלו למעט בזיקוקים והתפרצויות, אם אתם צריכים להנפיש רכב נוסע או כדור נופל ב'בום' תעשו את זה, במהירות הגבוהה והנכונה, כשזה אמת, העין מסכימה להילחץ קצת.
ב. יש הרבה יופי בתזוזה כמעט בלתי נראית, תשקיעו בתזוזה הזו, היא תתן יופי מיוחד לעבודה שלכם

לדוגמא שימו לב לגלי הים בצד הימני, השקעה של זמן אבל התוצאה שווה את זה. ..:
א אייכלר גיף קטן מגה +.gif



3. לכל עצם חיים משלו
חפשו עץ בקרבתכם, תתבוננו בתזוזות העלים, אין עלה אחד שזז בדיוק כמו חברו, תביטו לשמיים ותחפשו ענן אחד שדומה לחברו בצורה, בתזוזה בכל מה שתרצו, העולם הנפלא מגוון ונותן לעין שלנו הנאה מושלמת, טוב אין סיכוי שנצליח לחקות את זה...
המלצה:
להכין 3 - 4 סוגי צורות ולכל צורה לתת תנועה שונה
ולגוון בינהם, התוצאה תשביע את העין ותשדרג את ההנפשה שלכם!
לדוגמא: התבקשתי להשיט דגים, קחו 3 לפחות, תנו לכל דג את הזרימה שלו עם עצמו, (לאחד - תנועת השיוט מהירה יותר מהשני) ואת המהירות שלו שונה משל חברו ותקבלו תזוזה "אמיתית":

פרסומדיה.gif


4. ירידה לצורך עליה
התנועה, כשהיא מתחילה, היא לוקחת צעד אחורה ואז פוסעת קדימה, שימו לב לרכב, כשהוא מתניע, הוא נותן רוורס קטן ו-מתחיל בנסיעה, גם אדם שמתחיל לצעוד, עושה תנועה קלה אחורנית ואז ממשיך קדימה, כל תזוזה של בחירה עצמאית מתחילה ברוורס קטן.
המלצה:
כל תזוזה שתכינו בהנפשה, לפני שתתנו לה פקודה קדימה, תנו לה צעד אחור
לדוגמא, שימו לב לתנועת הרוורס הקלה לפני התנועה הנצרכת:
ירידה לצורך עליה.gif



יש לכם עוד כללים להנפשה נעימה? שתפו
בהצלחה!!

נ.ב
לא תמיד יש זמן להשקיע באוירה נכונה של הנפשה, אבל כשיודעים את הכללים, אפשר למצוא את הדרך להשתמש בהם למרות מגבלת הזמן, שיהיה בהצלחה!!

סטודיו פלאש - אנימציה
studio-flash.info
  • פס הנפשה עדינה ביותר.gif
    פס הנפשה עדינה ביותר.gif
    KB 153.6 · צפיות: 277
  • הנפשה נעימה לעין.gif
    הנפשה נעימה לעין.gif
    KB 747.8 · צפיות: 190